پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل

پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل

پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل

سیم کارت دائمی ایرانسل به عنوان یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباطات تلفن همراه در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. با وجود سرویس‌ها و امکانات متنوع ارائه شده توسط اپراتورها، پرداخت قبض سیم کارت دائمی یکی از موارد حیاتی برای کاربران است. در این مقاله از آقای رند، به بررسی تفاوت‌ها و روش‌های پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل پرداخته می‌شود.

مقالات مرتبط:

نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل

امکانات نسخه جدید اپلیکیشن ایرانسل من

فعال سازی سیم کارت ارانسل در 1 دقیقه

 

سیم کارت دائمی ایرانسل چه تفاوتی با اعتباری دارد؟

حتما برای شما هم این سوال مطرح شده که فرق سیم کارت دائمی با اعتباری چیست؟ آیا دلیل انتخاب از میان این دو نوع سیم‌کارت تنها قیمت اولیه‌ی سیم کارت است یا مساله‌ی دیگری نیز در میان است؟ معمولا سیم‌کارت‌های اعتباری نسبت به سیم‌کارت‌های دائمی قیمت کمتری دارند اما خب در مقابل هزینه‌ی برقراری تماس یا ارسال پیامک در سیمکارت‌های اعتباری بیشتر از سیم کارت دائمی است.

اگرچه برای استفاده از سیم کارت دائمی و تماس یا ارسال پیامک محدودیتی وجود ندارد و این مساله می‌تواند یک مزیت محسوب شود، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند با خرید شارژ و اعتبار، میزان مصرف و هزینه‌های خود را تحت کنترل داشته باشند. به این ترتیب انتخاب از میان سیم کارت‌های دائمی یا اعتباری اپراتورها بستگی به خود فرد دارد. با این حال تفاوت سیم کارت دائمی و اعتباری معمولا از جهت هزینه‌ها برای برقراری تماس یا ارسال پیامک است. برای مشاهده تعرفه ها وبسته های مکالمه سیم کارت اعتباری ایرانسل این بخش را مطالعه کنید.

پیش شماره‌های سیم کارت دائمی ایرانسل

پیش شماره‌های سیم کارت دائمی ایرانسل متنوع بوده و به تناسب با نیازها و محل زندگی کاربران ارائه می‌شوند. این پیش شماره‌ها از ۰۹۳۰ تا ۰۹۳۹ و همچنین ۰۹01 تا ۰۹05 را شامل می‌شوند که هرکدام به منطقه‌های خاصی تعلق دارند.

پرداخت قبض سیم کارت ایرانسل

قبض سیم کارت دائمی چیست؟

به طور کلی، تمام مشترکین سیم‌کارت های دائمی موظف هستند قبض سیم‌کارت خود را دریافت کنند. این قبض نشان‌دهنده ریز جزئیات از هزینه‌های سیم‌کارت مثل مکالمات، پیامک و یا استفاده از اینترنت در دوره قبلی است. در واقع زمانی که از سیم‌کارت های ایرانسل استفاده می‌کنید نیازی به پرداخت هزینه در طول دوره نخواهید داشت و باتوجه به سقف مصرف مجاز می‌توانید از سیم‌کارتتان بهره ببرید.

سقف مصرف مجاز همان سقف هزینه‌هایتان در طول هردوره است که در هنگام خرید سیم‌کارت دائمی ایرانسل به مشترکین اعلام می‌شود. بنابراین مشترکین تنها می‌توانند در قالب این سقف استفاده‌هایشان را از سیم‌کارت دائمی ایرانسل انجام دهند. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که سیم‌کارت های دائمی ایرانسل قابلیت افزایش سقف مصرف مجاز را هم دارند. در نتیجه نگرانی از بابت اتمام سقف مصرف سیم‌کارت دائمی در اپراتور ایرانسل وجود نخواهد داشت.

روش های استعلام قبض ایرانسل

جالب است بدانید روش‌های مختلفی برای استعلام قبض ایرانسل وجود دارد. در واقع قبل از پرداخت بهتر است از ریزهزینه‌هایتان باخبر شوید و سپس اقدام به پرداخت کنید. یکی از روش‌های رایج برای استعلام قبض سیم‌کارت دائمی ایرانسل، استفاده از اپلیکیشن کاربردی «ایرانسل من» است. این اپلیکیشن امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که یکی از آنها مشاهده میزان کارکرد سیم‌کارت در طول هردوره است.

قبض سیم‌کارت دائمی به راحتی قابل پرداخت است. شما مشترکین سیم‌کارت های دائمی ایرانسل می‌توانید از روش‌های مختلفی که این اپراتور در اختیارتان قرار می‌دهد، اقدام به پرداخت قبض مخصوص سیم‌کارت خود کنید. در پورتال پرداخت آنلاین قبض سیم‌کارت دائمی فروشگاه اینترنتی ایرانسل، این امر به سادگی و با چند کلیک امکان پذیر است.

روش‌های پرداخت صورت حساب:

برای پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی ایرانسل روش‌های مختلفی وجود دارد. به طور کلی، این روش‌ها برای سهولت استفاده مشترکین آنلاین و مشترکین آفلاین به وجود آمده است. این روش ها شامل:

  1. سامانه جامع خرید شارژ و پرداخت ایرانسل (تلفن گویا ۷۰۷۱): با شماره گیری ۷۰۷۱ از خط ایرانسل یا ۰۹۳۷۷۰۷۱۰۰۰ از سایر خطوط، به آسانی از هزینه کارکرد خط دائمی خود آگاه شوید، نسبت به پرداخت آن اقدام کنید و از امکانات زیر نیز برخوردار شوید:
  • تماس رایگان با سامانه ۷۰۷۱ از خطوط ایرانسل
  • امکان تماس خطوط مسدود جهت پرداخت آسان
  • استعلام حساب و پرداخت کلیه خطوط دائمی
  • امکان افزایش سقف مصرف مجاز خطوط دائمی
  • منوی دو زبانه (فارسی و انگلیسی)
  • امکان استعلام تراکنش پرداخت‌های انجام شده در سامانه با مرجع شماره خط و شماره پیگیری

 

  1. سامانه پرداخت قبض ایرانسل: با مراجعه به  سامانه پرداخت قبوض ایرانسل  می‌توانید پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود و رمز یکبارمصرف دریافتی، قبض‌های ایرانسلی خود را به‌ آسانی پرداخت کنید و علاوه بر این به امکانات زیر دسترسی داشته باشید:
  • مشاهده کارکرد دوره جاری، بدهی معوقه و مبلغ قابل‌پرداخت
  • پرداخت بدهی گذشته یا جاری
  • مشاهده قبض دوره‌های گذشته
  • مشاهده تاریخچه پرداخت‌های اینترنتی
  • دانلود فایل‌های نسخه PDF  دوره‌های گذشته
  • گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان واحد ارتباط با مشتریان

روش های پرداخت قبض ایرانسل

  1. کد دستوری #۷* :

کد مشخص برای هر کدام از خدمات ممکن در راهنمای زیر قابل‌مشاهده است:

پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی با استفاده از کارت بانکی و رمز دوم

*۷*۱#

خرید بسته‌های اینترنتی و مکالمه

*۷*۲#

افزایش سقف مصرف

*۷*۳#

 

  1. اپلیکیشن ایرانسل من: این اپلیکیشن راهی برای پرداخت آسان و سریع قبض سیم کارت دائمی است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی از امکانات مختلف آن بهره‌مند شوند.

 

  1. مراجعه حضوری به بانک: کاربران می‌توانند به نزدیک‌ترین شعب بانکی مراجعه کرده و قبض خود را در محل پرداخت کنند.
  • بانک ملت: واریز به شماره حساب 96/۴۴۴۴۴۰
  • بانک ملی: واریز به شماره حساب ٢۰۰٢١٩٢٩۰۰۰٨
  • بانک تجارت: واریز به شماره حساب ۲۱۰۴۴۷

پرداخت‌های حضوری در بانک‌ها با کمی تاخیر در سیستم صورتحساب شما ثبت می‌شوند.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا مبلغ پرداختی شما از طریق بانک در سیستم حساب شما ثبت شود، برای بانک ملت ۲۴ ساعت و برای بانک ملی و تجارت ۴۸ ساعت است.

 

  1. پرداخت خودکار: با استفاده از قابلیت پرداخت خودکار، می‌توانید در بانک‌ها و سامانه‌های معین‌شده سقفی را برای برداشت از حساب خود مشخص کنید تا عملیات پرداخت صورت‌حساب قبض سیم‌کارت دائمی شما به‌طور خودکار و در فواصل زمانی معینی از طریق بانک/سامانه انجام شود.

 

  1. پرداخت آنلاین: از طریق درگاه‌های امن پرداخت اینترنتی، کاربران می‌توانند به راحتی و ایمن قبض سیم کارت دائمی خود را پرداخت کنند.

سقف مصرف مجاز چیست؟

در سیستم صورتحساب ایرانسل، برای مشترکان دائمی یک حد یا سقف مصرف مجاز تعریف می‌شود که منظور از آن «حداکثر میزان بدهکاری مشترکان» است، بدون این که خط آنها یک‌طرفه شود.

به عبارت دیگر، فقط در صورتی که میزان بدهکاری مشترکان دائمی در یک دورهٔ صورتحساب بیشتر از سقف مصرف مجاز تعیین‌شده باشد، خط آنها یک‌طرفه خواهد شد.

البته امکان افزایش میزان پیش‌فرض سقف مصرف مجاز وجود دارد که در ادامه شیوه‌های مختلف آن را با هم مرور می‌کنیم.

راه‌های افزایش سقف مصرف مجاز سیم‌کارت های دائمی

راه‌های افزایش سقف مصرف مجاز سیم‌کارت های دائمی:

  1. سوپر اپلیکیشن ایرانسل من:

صفحهٔ اصلی > ضربه روی منوی بازشونده در کادر «کارکرد کل» > جزئیات قبض من > تغییر سقف مصرف

  1. نسخهٔ وب ایرانسل من (PWA) :

صفحهٔ اصلی > اطلاعات بیشتر > تغییر سقف مصرف

  1. شماره‌گیری کدهای دستوری #3*7* یا  #1*2*1*555*
  2. وبسایت رسمی و فروشگاه اینترنتی ایرانسل

منوی محصولات و خدمات > خدمات سیم‌کارت > افزایش سقف مصرف مجاز

راه‌های کاهش سقف مصرف مجاز سیم‌کارت دائمی

در صورت تمایل می‌توانید میزان سقف مصرف مُجازی که قبلا افزایش داده‌اید را دوباره کم کنید. اما دقت داشته باشید که کاهش سقف مصرف مجاز از میزان تعیین‌شدهٔ پیش‌فرض امکان‌پذیر نیست. برای کاهش سقف مصرف مجاز سیم ‌کارتتان به یکی از روش‌های زیر عمل کنید:

  1. سوپر اپلیکیشن ایرانسل من:

صفحهٔ اصلی > ضربه روی منوی بازشونده در کادر «کارکرد کل» > جزئیات قبض من > تغییر سقف مصرف

  1. نسخهٔ وب ایرانسل من (PWA):

صفحهٔ اصلی > اطلاعات بیشتر > تغییر سقف مصرف

  1. مراجعهٔ حضوری به مراکز فروش و خدمات ایرانسل
  2. مراجعه به مراکز ارتباط با ایرانسل

در پایان

در پایان، پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل به عنوان یکی از وظایف ضروری کاربران در مسیر بهره‌مندی از خدمات ارتباطی، اهمیت ویژه‌ای دارد. این فرآیند نه تنها به اطمینان از برقراری دائمی ارتباط با دیگران کمک می‌کند بلکه از امکانات و خدمات ارائه شده توسط اپراتور استفاده بهینه‌تری را فراهم می‌سازد.

با توجه به تفاوت‌ها و ویژگی‌های سیم کارت دائمی نسبت به اعتباری، انتخاب مناسب و تصمیم‌گیری با آگاهی در خرید و پرداخت قبض، به کاربران این امکان را می‌دهد تا از امکانات و تجارب بیشتری بهره‌مند شوند.

در نهایت، امکانات گسترده و راحتی روش‌های پرداخت متنوع، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و از این راه، تداوم ارتباطات تلفن همراه را تضمین می‌کند. به همین دلیل، انتخاب بهترین روش پرداخت و مدیریت صحیح قبض سیم کارت دائمی، برای هر کاربر امری اساسی و حیاتی است.


آقای رند، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت در ایران

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.