تعرفه اینترنت و مکالمه ایرانسل

تعرفه اینترنت و مکالمه ایرانسل

تعرفه اینترنت و مکالمه ایرانسل

تعرفه مکالمه و اینترنت ایرانسل برای سیم کارت‌های اعتباری و دائمی، اطلاعاتی اساسی برای کاربران این اپراتور ارائه می‌دهد. اپراتورها معمولاً تعرفه‌های خود را برای مکالمه و خدمات تلفن همراه اعلام می‌کنند تا مشترکان قادر به انتخاب پلن‌های مناسب بر اساس نیازهای خود باشند. در این متن از آقای رند، قصد داریم به بررسی جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت ایرانسل در سال ۱۴۰۲ بپردازیم.

مقالات مرتبط:

پرداخت قبض سیم کارت دائمی ایرانسل

 نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل

فعال سازی سیم کارت ایرانسل در یک دقیقه

 

سیم کارت های ایرانسل

به طور کلی اپراتور ایرانسل به عنوان یک اپراتور ارزان قیمت و مقرون به صرفه شناخته می شود؛ هر چند که بعد از فروردین 1401 عملا قیمت خدمات این اپراتور نیز افزایش فزاینده ای داشت و تعرفه خدمات در آن تقریبا در همه موارد با اپراتور همراه اول یکسان گردید؛ ولی تعرفه خدمات در سیم کارت دائمی ایرانسل ارزان تر از سیم کارت اعتباری این اپراتور می باشد.

علاوه بر این خدمات و امکاناتی که معمولا از سوی این اپراتور برای کاربران سیم کارت دائمی ایرانسل در نظر گرفته می شود؛ سبب گردیده تا این سیم کارت پرطرفدارتر و معتبرتر از سیم کارت اعتباری ایرانسل باشد.

اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل

اینترنت نسل ۴ و ۵ /۴ آخرین فناوری اینترنت همراه است که تمام ویژگی‌های اینترنت همراه را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • امکان انتقال بسیار سریع‌تر فایل‌های حجیم
  • تماشای برنامه‌های تلویزیونی و دریافت فایل‌های صوتی و تصویری بدون وقفه
  • امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا
  • تبدیل گوشی همراه به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی

روش استفاده از اینترنت همراه ایرانسل

بررسی پوشش‌دهی منطقه: با ارائه سریع‌ترین اینترنت کشور و پوشش‌دهی گسترده، اینترنت ایرانسل مطلوب‌ترین گزینه برای دوستداران فناوری است. در هر نقطه از کشور که باشید می‌توانید از پوشش‌دهی منطقه خود مطمئن شوید و برای دسترسی به خدمات موردنظر اقدام کنید. برای آگاهی از نواحی تحت پوشش کافیست به صفحه مناطق تحت پوشش اینترنت همراه سر بزنید تا به اطلاعات کامل مرتبط با پوشش‌دهی دسترسی یابید.

استفاده از سیم کارت ایرانسل: با استفاده از همه سیم‌کارت‌های ایرانسل می‌توانید از نسل سوم اینترنت همراه استفاده کنید. اما برای استفاده از خدمات اینترنت نسل ۴ یا ۵ /۴، ضروریست از سیم‌کارت‌های  نسل ۴ (USIM) استفاده کنید.

اطلاع از پشتیبانی دستگاه شما از اینترنت: به صفحه گوشی‌های پشتیبانی‌کننده از اینترنت نسل ۳، ۴ یا ۵ /۴ مراجعه کنید تا از پشتیبانی اینترنت دستگاه خود مطلع شوید. اگر گوشی شما از نسل ۳ یا ۴ اینترنت همراه پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از پیشنهادهای ویژه ما برای  خرید گوشی همراه استفاده کرده یا با هزینه‌ای کمتر،  مودم اینترنت همراه 3G، 4G و 4.5G را خریداری کنید.

دریافت تنظیمات: برای دریافت تنظیمات مربوط به فعال‌سازی اینترنت همراه می‌توانید به یکی از روش‌های زیر اقدام کنید:

  • شماره‌گیری کد #2*4*555*
  • مراجعه به صفحه دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه
  • مراجعه به صفحه تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل در سیستم‌عامل‌های مختلف
  • واردکردن تنظیمات جدول زیر به صورت دستی در گوشی‌ تلفن همراه

تعرفه اینترنت همراه ایرانسل

تعرفه اینترنت همراه ایرانسل

اگر به دنبال خرید اینترنت پرسرعت هستید، کافیست سراغ مجموعه متنوع بسته‌های اینترنت همراه ما بروید. شما می‌توانید با توجه به زمان و میزان استفاده خود از اینترنت همراه، بسته مناسب را از میان گزینه‌های مختلف با دوره‌های اعتبار گوناگون انتخاب کنید و هزینه‌های خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید. در صورت عدم تمایل به تهیه بسته اینترنت همراه، می‌توانید از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنید. هزینه‌ استفاده از اینترنت همراه بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

نوع سیم‌کارت

قیمت

دائمی (عادی و پیام‌رسان)

0.04 تومان/کیلوبایت

اعتباری (عادی و پیام‌رسان)

0.06 تومان/کیلوبایت

 

  • تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام‌رسان‌های داخلی به یک سوم کاهش یافته است.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت دوره‌ای، آی‌پی (IP) وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که پیام‌رسان داخلی محسوب شده و تعرفه‌ آن‌ها به صورت یک سوم محاسبه می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کند.
  • تعرفه (مصرف آزاد) اینترنت همراه، برای وب‌سایت‌های منتخب به صورت یک دوم یا ۵۰% تخفیف محاسبه می‌شود.
  • شما مشترکان دائمی می‌توانید پس از اتمام بسته اینترنت ماهانه، تا حجم ۱۰۰ مگابایت از اینترنت مصرف آزاد استفاده کنید (تعرفه: ۰/۰۱ تومان به ازای هر کیلوبایت). پس از پایان این ۱۰۰ مگابایت، برای دسترسی مجدد به شبکه اینترنت، بسته‌ای تازه بخرید.

مدیریت مصرف آزاد اینترنت

بسته‌های متنوع اینترنت همراه دارای حجم و اعتبار زمانی مشخصی هستند. وقتی حجم یا اعتبار زمانی یک بسته اینترنت به پایان برسد، به‌طور پیش‌فرض اینترنت شما قطع نمی‌شود و می‌توانید همچنان به اینترنت متصل بمانید. اما در این صورت مصرف اینترنت شما با قیمت آزاد محاسبه می‌شود که هزینه بیشتری دارد. مصرف آزاد اینترنت برای مواقع ضروری که فرصت خرید و فعال‌کردن بسته‌های اینترنت را ندارید شاید گزینه مناسبی باشد؛ اما در بیشتر موقعیت‌ها بهتر است با توجه به الگوی مصرفتان یکی از بسته‌های مقرون‌به‌صرفه اینترنت را فعال کنید.

تنظیمات اتصال به اینترنت نسل۵ /۴در سیستم‌های اندروید و iOS

اگر سیستم‌عامل تلفن همراه شما اندروید است، برای اتصال به اینترنت 4.5G لازم است گزینه Cat6 یا Carrier Aggregation  را در بخش تنظیمات گوشی خود فعال کنید. ضمنا گوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS  به‌طور خودکار به اینترنت 4.5G  متصل می‌شوند و نیاز به تنظیمات خاصی ندارند.

در گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید، علامت 4.5G  یا +4G  نشان‌دهنده اتصال شما به شبکه 4.5G است. همچنین در گوشی‌های دارای سیستم‌عامل iOS نیز، افزایش سرعت دسترسی شما به شبکه اینترنت، نشان‌دهنده اتصال شما به شبکه 4.5G  خواهد بود.

راه‌های غیرفعال‌کردن مصرف آزاد اینترنت

راه‌های غیرفعال‌کردن مصرف آزاد اینترنت

  • شماره‌گیری #3*2*3*555*
  • سوپر اپلیکیشن یا وب اپلیکیشن ایرانسل من (نوار پایین صفحه اصلی > سایر > پرونده > تنظیمات > طرح کنترل مصرف آزاد)

در صورتی که دوباره تمایل داشتید در مواقع ضروری بتوانید از اینترنت آزاد استفاده کنید، #4*3*555* را شماره بگیرید یا از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من (و طی مراحل فوق) مصرف اینترنت به صورت آزاد و بدون بسته را فعال کنید.

اینترنت پرسرعت چندکاربره ایرانسل

سرویس اینترنت پرسرعت چندکاربره به طور خاص برای خانواده‌ها، تیم‌ها یا افرادی طراحی شده‌ که مصرف اینترنت‌شان زیاد است، یا همزمان از چند دستگاه مختلف مثل تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و مودم استفاده می‌کنند. در این صورت لازم نیست هر کدام از دوستان یا اعضای خانواده شما بسته اینترنت جداگانه‌ای خریداری کند، بلکه می‌توانید با خرید تنها یک بسته بنا به نیاز هر یک از اعضای خانواده یا دوستانتان به آنها حجم اینترنت اختصاص دهید.

  • اشتراک‌گذاری ماهانه یک بسته اینترنت بین ۱۰ کاربر (فرد یا دستگاه)
  • اشتراک‌گذاری اینترنت بدون ازدست‌‌دادن سرعت
  • کاهش هزینه اینترنت با تقسیم بسته میان چند نفر یا چند دستگاه
  • مدیریت میزان مصرف هر یک از اعضای بسته چندکاربره
  • اشتراک بسته بدون محدودیت زمان و مکان

روش خرید و فعال‌سازی بسته حساب اینترنت چندکاربره

اگر به دنبال خرید اینترنت پرسرعت هستید، کافیست سراغ مجموعه متنوع بسته‌های اینترنت همراه ما بروید. شما می‌توانید با توجه به زمان و میزان استفاده خود از اینترنت همراه، بسته مناسب را از میان گزینه‌های مختلف با دوره‌های اعتبار گوناگون انتخاب کنید و هزینه‌های خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید. در صورت عدم تمایل به تهیه بسته اینترنت همراه، می‌توانید از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنید. هزینه‌ استفاده از اینترنت همراه بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

مرحله ۱: با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل‌من وارد بخش حساب چندکاربره شوید و پس از انتخاب بسته موردنظر، آن را خریداری کنید

مرحله ۲: با شماره‌گیری کد #3*400* سرویس را فعال کرده و سپس با شماره‌گیری کد #1*1*400* بسته موردنظر را انتخاب و آن را خریداری کنید.

اینترنت پرسرعت TDLTE ایرانسل

اینترنت پرسرعت TDLTE ایرانسل

اینترنت ثابت نسل ۴ و 5/4 (TD-LTE) بهترین اینترنت برای استفاده در سازمان‌ها، موسسه‌ها، شرکت‌های تجاری و منازل مسکونی است. اگر در حال حاضر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید ولی از کیفیت خدمات ارائه شده رضایت ندارید، یا اگر در منطقه زندگی شما پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، اینترنت پرسرعت 4G/4.5G ثابت (با دامنه سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه)، بهترین اینترنت برای شماست.

  • بیشینه سرعت تا هشتاد مگابیت بر ثانیه
  • بسته‌های متنوع
  • بدون نیاز به خط ثابت
  • مناسب برای کاربران پرمصرف
  • سهولت در جابجایی
  • راه‌اندازی سریع
  • پایداری در آپلود و دانلود

روش استفاده از اینترنت ثابت نسل 4 و 5/4 (TD-LTE)

  • برای استفاده از این فناوری، به یک سیم‌کارت، مودم و بسته اینترنت نسل ۴ ثابت نیاز دارید.
  • دریافت سیم‌کارت اعتباری اینترنت ثابت هزینه ندارد و تهیه آن رایگان است.

روش­‌های خرید بسته اینترنت ثابت نسل 4 و 5/4 (TD-LTE)

برای خرید سرویس اینترنت ثابت، ارائه کارت ملی ضروریست

سیم‌کارت TD-LTE فقط برای استفاده از اینترنت نسل ۴ ثابت است و نمی‌توان از آن برای برقراری تماس، دریافت یا ارسال پیامک استفاده کرد.

بازیابی شماره سیم‌کارت مودم  TD-LTE

برای بازیابی شماره سیم‌کارت مودم TD-LTE، به اپلیکیشن ایرانسل‌من نیاز دارید. پس از اجرای اپلیکیشن، مراحل زیر را طی کنید:

با استفاده ازاپلیکیشن ایرانسل‌من وارد بخش حساب چندکاربره شوید و پس از انتخاب بسته موردنظر، آن را خریداری کنید.

مقاله مرتبط: راهنمای مدیریت مصرف اینترنت در در اندروید و ios

اینترنت فیبر نوری ایرانسل

اینترنت فیبر نوری نوعی اتصال به اینترنت است که تجربه ارتباط اینترنتی با سرعتی بسیار بالا را با حداکثر کیفیت برای شما ممکن می‌کند. این فناوری سال‌هاست در کشورهای توسعه‌یافته جای خطوط مسی قدیمی‌تر را گرفته و سرعت و کیفیت بالاتری را برای کاربران فراهم کرده است.

دو خصوصیت منحصر به فرد اینترنت فیبر نوری

  • نویز یا اختلالی در ارتباط اینترنتی بوجود نمی‌آید، چون تبادل داده‌ها در این فناوری به صورت لیزری انجام می‌شود.
  • برعکس فناوری‌های قدیمی‌تر (مانند کابل مسی)، فاصله شما از مرکز مخابراتی هیچ تاثیری در سرعت اینترنت فیبر نوری ندارد.

ویژگی‌های اساسی سرویس فیبر نوری

  • پایداری و ثبات ارتباط اینترنتی
  • سرعت و کیفیت بالاتر نسبت به بقیه سرویس‌ها
  • بدون نیاز به خط تلفن ثابت

لیست شهر و استان‌های تحت پوشش

استان

شهر

البرز

کرج

تهران

تهران، چهاردانگه، گلستان

فارس

شهرصدرا، شیراز

مازندران

بابل

مرکزی

اراک

 

 

تعرفه‌ها و بسته‌های مکالمه ایرانسل

با خرید سیم‌کارت اعتباری، دائمی یا پیام‌رسان، به طور پیش‌فرض در «طرح تعرفه پایه» همان سیم‌کارت قرار می‌گیرید و هزینه‌هایتان طبق تعرفه‌های آن محاسبه خواهد شد. البته امکان خواهید داشت هر زمان که تمایل داشتید، از بسته‌های مکالمه متنوع دیگر استفاده کنید و با انتخاب آنها هزینه‌های خود را مطابق با الگوی مصرفتان کاهش دهید.

تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود، حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.

تماس با برخی از مراکز خدمات عمومی و پشتیبانی مانند ۱۱۸، ۱۲۰، ۱۹۵ و غیره با تعرفه آزاد محاسبه می‌گردد و هزینه مربوطه از بسته‌های مکالمه داخل و یا خارج شبکه کسر نمی‌شود.

ویژه سیم‌کارت‌های اعتباری

دقیقه

مبلغ (تومان)

درصد تخفیف

مدت اعتبار

کد فعالسازی

۲۰

۱,۵۰۰

%۱۷

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۱#

۴۰

۲,۸۰۰

%۲۲

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۲#

۸۰

۵,۲۰۰

%۲۸

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۳#

۱۶۰

۹,۶۰۰

%۳۳

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۴#

۳۲۰

۱۷,۶۰۰

%۳۹

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۵#

۱۰۰۰

۴۵,۰۰۰

%۵۰

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۶#

 

بسته‌های فوق مربوط به تماس‌های داخل شبکه (از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر) می‌باشد و تماس خارج شبکه (از خط ایرانسل به سایر خطوط) بر اساس طرح تعرفه پایه محاسبه خواهد شد.

 

 سیم‌کارت‌های دائمی

دقیقه

مبلغ (تومان)

درصد تخفیف

مدت اعتبار

کد فعالسازی

۱۰۰

۵,۵۰۰

%۸

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۱#

۲۰۰

۱۰,۰۰۰

%۱۷

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۲#

۴۰۰

۱۸,۰۰۰

%۲۵

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۳#

۸۰۰

۳۲,۰۰۰

%۳۳

۳۰ روز

*۵۵۵*۵۵*۴#

 

بسته‌های فوق مربوط به تماس‌های داخل شبکه (از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر) می‌باشد و تماس خارج شبکه (از خط ایرانسل به سایر خطوط) بر اساس طرح تعرفه پایه محاسبه خواهد شد.

از آنجا که شرکت ایرانسل در برابر ارائه پیشنهادهای تشویقی فوق، هزینه‌ای اضافی از اعتبار مشترکان کسر نمی‌کند، در موارد خاص می‌تواند ارائه این پیشنهادها را لغو و یا با موارد دیگری جایگزین نماید.

 

طرح تعرفه پایه

نوع خدمات

هزینه سیم‌کارت دائمی

هزینه سیم‌کارت اعتباری

هزینه سیم‌کارت پیام‌رسان دائمی

هزینه سیم‌کارت پیام‌رسان اعتباری

تماس داخل شبکه ایرانسل (از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر)

99/0 تومان/ثانیه (۹/59  تومان/دقیقه)

49/1 تومان/ثانیه (9/89 تومان/دقیقه)

تماس خارج شبکه ایرانسل (از خط ایرانسل به سایر خطوط)

99/0 تومان/ثانیه (۹/59  تومان/دقیقه)

49/1 تومان/ثانیه (9/89 تومان/دقیقه)

تماس خارج شبکه ایرانسل (از خط ایرانسل به خط ثابت)

99/0 تومان/ثانیه (۹/59  تومان/دقیقه)

49/1 تومان/ثانیه (9/89 تومان/دقیقه)

پیامک به خطوط همراه (فارسی)

9/11 تومان

6/13 تومان

۱۴ تومان

6/13 تومان

پیامک به خطوط همراه (لاتین)

2/25 تومان

4/29 تومان

۱۴ تومان

4/29 تومان

پیامک به خطوط ثابت (فارسی یا لاتین)

۱۵ تومان

۱۵ تومان

         

 

به کلیه تعرفه‌های تماس‌های بین‌المللی مصوب شرکت ارتباطات زیرساخت، هزینه‌ای معادل 9/89 تومان/دقیقه در سیم‌کارت‌های اعتباری و ۹/59 تومان/دقیقه در سیم‌کارت‌های دائمی افزوده خواهد شد.

هزینه تمامی مکالمه‌ها بر اساس تعرفه ثانیه‌ای محاسبه خواهند شد.

بند «ط» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، اپراتورها را مکلف نموده مبلغ ۳۰ ریال به قیمت هر پیامک اضافه نموده و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند. وفق قانون درآمد حاصله،  تا سقف یک هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار سازمان بهزیستی و پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال مابقی صرف شبکه ملی اطلاعات خواهد شد.


آقای رند، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت در ایران

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.