نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل

نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل

نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل

"ایرانسل من" یک اپلیکیشن مدیریت حساب می باشد. ایرانسل به عنوان دومین اپراتور بزرگ ایران، میلیون‌ها کاربر دارد و برای ارائه خدمات بهتر و دسترسی آسان کاربران به امکانات متعدد خود، اپلیکیشن ایرانسل من را عرضه کرده است. اگر شما هم خط ایرانسل دارید و از کاربران این اپراتور هستید، با نصب اپلیکیشن ایرانسل من، می‌توانید به تمام امکانات آن دسترسی داشته باشید و با چند کلیلک ساده، اعتبار خط تان را چک کنید، بسته‌های اینترنت بخرید، میزان مصرفتان را کتنترل کنید، شارژ بخرید و از خدمات دیگر استفاده کنید. در این مطلب از آقای رند، قصد داریم تا نحوه مدیریت حساب کاربری این اپلیکیشن را به طور کامل بررسی کنیم.

مقالات مرتبط:

انتقال مالکیت سیم کارت ایرانسل

راهنمای مدیریت مصرف اینترنت در اندروید و IOS

انتقال شارژ ایرانسل به ایرانسل

 

بررسی موجودی حساب

موجودی حساب در ایرانسل را می‌توانید به سادگی بررسی کنید. ایرانسل امکانات مختلفی برای این منظور ارائه داده است. در ادامه، به چندین روش برای بررسی موجودی حساب ایرانسل اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از کدهای USSD

با شماره‌ گیری کدهای USSD مناسب می‌توانید موجودی اعتباری و داده خود را بررسی کنید. به طور معمول، از کدهای 1#*141* برای بررسی موجودی اعتباری و 11#*141* برای بررسی موجودی داده (اینترنت) استفاده می‌شود. بعد از شماره‌گیری کد مربوطه، دکمه تماس را بزنید.

برای مشاهده مرجع کامل کدهای دستوری سیم کارت اعتباری ایرانسل کلیک کنید.

  1. استفاده از اپلیکیشن "ایرانسل من"

اپلیکیشن رسمی "ایرانسل من" برای دستگاه‌های iOS و اندروید موجود می باشد، پس از دانلود وارد اپلیکیشن شوید و به بخش موجودی حساب بروید. اینجا می‌توانید موجودی اعتباری و داده را بررسی کنید و جزئیات بیشتری دریافت کنید.

برای بررسی نسخه جدید اپلیکیشن ایرانسل من کلیک کنید.

  1. استفاده از وبسایت ایرانسل

به وبسایت رسمی ایرانسل در www.irancell.ir بروید. اگر حساب کاربری آنلاین دارید، وارد شوید و موجودی حساب خود را در پنل کاربری بررسی کنید.

  1. تماس با مرکز خدمات مشترکین ایرانسل

مشترکین ایرانسل با تماس به شماره تلفن 700 از تلفن همراه خود و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط  می توانند از کارشناسان مرکز خدمات مشترکین ایرانسل بپرسید تا موجودی حسابتان را به شما اعلام کنند.

با استفاده از هر یک از این روش‌ها، می‌توانید به سرعت و به صورت دقیق موجودی حساب کاربری ایرانسل خود را بررسی کنید و از وضعیت حساب خود اطلاعات دقیقی داشته باشید.

رزرو بسته اینترنت و مکالمه در ایرانسل من

چگونگی تغییر طرح و رزرو بسته در ایرانسل

  1. معرفی طرح‌های مکالمه و بسته‌های اینترنت ایرانسل

در ایرانسل، متناسب با نیازهای مختلف کاربران، انواع طرح‌های مکالمه و بسته‌های اینترنت ارائه می‌شود. طرح‌های مکالمه معمولاً شامل تعداد دقیقی از دقایق مکالمه به شبکه‌های داخلی و خارجی هستند. بسته‌های اینترنت نیز از میزان دیتا مصرفی، سرعت اینترنت و مدت زمان معتبری برخوردارند. این طرح‌ها و بسته‌ها با مزایا و قیمت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. برخی از طرح های مکالمه ایرانسل شامل موارد زیر می شود:

۸۰۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان دائمی): خرید با کد دستوری 4#*55*555*

۴۰۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان دائمی): خرید با کد دستوری 3#*55*555*

۲۰۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان دائمی): خرید با کد دستوری 2#*55*555*

۱۶۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان اعتباری): خرید با کد دستوری 4#*55*555*

8۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان اعتباری): خرید با کد دستوری 3#*55*555*

4۰ دقیقه ای داخل شبکه  30 روزه (ویژه مشترکان اعتباری): خرید با کد دستوری 2#*55*555*

  1. چگونگی رزرو بسته جدید در ایرانسل

برای رزرو یک بسته جدید در ایرانسل، شما می‌توانید از اپلیکیشن "ایرانسل من" استفاده کنید. ابتدا این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. سپس وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت مربوط به "خرید بسته" بروید. در اینجا می‌توانید بسته مورد نظر خود را انتخاب کنید و با دنبال کردن مراحل مشخص، بسته را رزرو کنید. همچنین، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #5*555* بین بسته‌های اینترنت روزانه تا سی‌روزه، یک بسته را با حجم دلخواه خود انتخاب کنید. در نهایت از طریق بانک یا اعتبار سیم‌ کارت خود می‌توانید مبلغ بسته اینترنتی را پرداخت کنید. اگر انتخاب شما مورد اول است؛ باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کنید تا بسته خریداری شود. در غیر این صورت با انتخاب مورد دوم، مبلغ بسته اینترنتی از اعتبار سیم‌کارت شما کسر خواهد شد. به صورت کلی می‌توانید از جدول زیر برای مشاهده جزئیات بسته اینترنتی قبل و خرید بسته اینترنت همراه ایرانسل جدید استفاده کنید

استعلام حجم باقی‌مانده از بسته اینترنت به همراه تاریخ اعتبار

#2*1*555*

مشاهده اعتبار اصلی خط ایرانسل با امکان خرید بسته اینترنتی

#4*1*555*

ارسال درخواست تنظیمات اینترنت ایرانسل 

#2*4*555*

روش انتقال اینترنت ایرانسل برای دیگران 

#شماره مورد نظر برای انتقال اینترنت*1*1*5*555

خرید بسته اینترنت 

#555*

خرید بسته اینترنتی غیر قابل تمدید خودکار

#7*

خرید بسته اینترنت TD-LTE

#8*555*

خرید اینترنت ایرانسل همراه و TD-LTE

#789*789*

خرید بسته اینترنتی با قابلیت تمدید خودکار 

#5*555*

خرید بسته اینترنت اضطراری

#815*

مدیریت سرویس‌های ایرانسل

با خرید سیم‌ کارت اعتباری، دائمی یا پیام‌ رسان، به طور پیش‌فرض در «طرح تعرفه پایه» همان سیم‌ کارت قرار می‌گیرید و هزینه‌هایتان طبق تعرفه‌های آن محاسبه خواهد شد. البته امکان خواهید داشت هر زمان که تمایل داشتید، از بسته‌های مکالمه متنوع دیگر استفاده کنید و با انتخاب آنها هزینه‌های خود را مطابق با الگوی مصرفتان کاهش دهید. تاریخ شروع استفاده از هر بسته خریداری شده معادل تاریخ خرید بسته خواهد بود، حتی اگر بیش از یک بسته خریداری شود.

تماس با برخی از مراکز خدمات عمومی و پشتیبانی مانند ۱۱۸، ۱۲۰، ۱۹۵ و غیره با تعرفه آزاد محاسبه می‌گردد و هزینه مربوطه از بسته‌های مکالمه داخل و یا خارج شبکه کسر نمی‌شود.

فعال و غیرفعال کردن بسته های اینترنت

اینترنت نسل ۴ و ۵ /۴ آخرین فناوری اینترنت همراه است که تمام ویژگی‌های اینترنت همراه را با سرعتی بسیار بالاتر از نسل‌های قبل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مزایای اینترنت نسل ۵ /۴ ایرانسل نسبت به نسل‌های قبل شامل:

  • امکان انتقال بسیار سریع‌تر فایل‌های حجیم
  • تماشای برنامه‌های تلویزیونی و دریافت فایل‌های صوتی و تصویری بدون وقفه
  • امکان انجام مکالمه در حین دانلود محتوا
  • تبدیل گوشی همراه به یک باجه بانکی همراه با امکان انجام کلیه عملیات بانکی

خرید بسته های اینترنت ایرانسل

تعرفه اینترنت همراه ایرانسل

اگر به دنبال خرید اینترنت پرسرعت هستید، کافیست سراغ مجموعه متنوع بسته‌های اینترنت همراه  بروید. شما می‌توانید با توجه به زمان و میزان استفاده خود از اینترنت همراه، بسته مناسب را از میان گزینه‌های مختلف با دوره‌های اعتبار گوناگون انتخاب کنید و هزینه‌های خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید. در صورت عدم تمایل به تهیه بسته اینترنت همراه، می‌توانید از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنید. هزینه‌ استفاده از اینترنت همراه بر اساس تعرفه‌های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت زیر محاسبه می‌شود:

بهای ارسال یا دریافت اطلاعات به ازای هر کیلوبایت (تمامی ساعات)

نوع سیم‌کارت

قیمت

 

دائمی (عادی و پیام‌رسان)

0.04 تومان / کیلوبایت

 

اعتباری (عادی و پیام‌رسان)

0.06 تومان / کیلوبایت

تعرفه مصرف آزاد و بسته اینترنت همراه، برای پیام‌رسان‌های داخلی به یک سوم کاهش یافته است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به صورت دوره‌ای، آی ‌پی (IP) وب ‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که پیام ‌رسان داخلی محسوب شده و تعرفه‌ آن‌ها به صورت یک سوم محاسبه می‌شود را به اپراتورها ابلاغ می‌کند. تعرفه (مصرف آزاد) اینترنت همراه، برای وب‌ سایت‌های منتخب به صورت یک دوم یا ۵۰% تخفیف محاسبه می‌شود.

شما مشترکان دائمی می‌توانید پس از اتمام بسته اینترنت ماهانه، تا حجم ۱۰۰ مگابایت از اینترنت مصرف آزاد استفاده کنید (تعرفه: 0.01 تومان به ازای هر کیلوبایت). پس از پایان این ۱۰۰ مگابایت، برای دسترسی مجدد به شبکه اینترنت، بسته‌ای تازه بخرید.

فعال و غیرفعال کردن بسته های مکالمه

بسته‌های مکالمه ویژه سیم‌ کارت‌های اعتباری

دقیقه

مبلغ (تومان)

درصد تخفیف

مدت اعتبار

کد فعالسازی

۲۰

۱,۵۰۰

%۱۷

۳۰ روز

#1*۵۵*555*

۴۰

۲,۸۰۰

%۲۲

۳۰ روز

#2*۵۵*555*

۸۰

۵,۲۰۰

%۲۸

۳۰ روز

#3*۵۵*555*

۱۶۰

۹,۶۰۰

%۳۳

۳۰ روز

#4*۵۵*555*

۳۲۰

۱۷,۶۰۰

%۳۹

۳۰ روز

#5*۵۵*555*

۱۰۰۰

۴۵,۰۰۰

%۵۰

۳۰ روز

#6*۵۵*555*

بسته‌های فوق مربوط به تماس‌های داخل شبکه (از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر) می‌باشد و تماس خارج شبکه (از خط ایرانسل به سایر خطوط) بر اساس طرح تعرفه پایه محاسبه خواهد شد.

حفاظت از حریم خصوصی و امنیت در فضای مجازی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای انتخاب رمز خود در فضای مجازی، الگوریتم خاصی را دنبال کنید که ضریب نفوذ به آن به حداقل برسد؟

راهکارهای زیادی برای افزایش امنیت رمزنگاری در فضای مجازی وجود دارد. قبل از هرچیز، این نکته را در نظر داشته باشید با اینکه نام کاربری شما تاثیری در امنیت حساب شما ندارد، استفاده از نام های کلیشه و تکراری مثل ۱۲۳، admin و موارد مشابه گزینه های مناسبی برای نام کاربری نیستند، چون با استفاده از نرم افزارهای کدشکن راحت تر قابل نفوذ هستند. برای افزایش امنیت رمز خود چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم:

کلمات تکراری و قابل پیش بینی را پیشنهاد نمی کنیم، کلماتی مثل ۱۲۳۴۵۶، test و غیره اولین گزینه هایی هستند که ممکن است به ذهن هر کسی برسند و دنیای مجازی شما را با خطر مواجه کنند.

اسم کوچک شما، تاریخ تولد، شماره تلفن، اسم اعضای خانواده و غیره رمزهای قابل حدسی هستند؛ خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

استفاده از رمزهای ترکیبی یک پیشنهاد مناسب است؛ ترکیب اعداد و حروف راهیست که امنیت حساب شما را افزایش می دهد، کافیست تعداد کاراکترهای آن بیشتر از ۱۰ باشد. به عنوان مثال: ۰۹۳۵milad۹۶۱۰ یا حتی می توانید از روش استفاده از حروف اول در جملات استفاده کنید به عنوان مثال آدرس منزل یا محل کارتان که راحت تر به خاطر سپرده می شوند را در نظر بگیرید و رمز خود را از حروف ابتدای آن بسازید.

به یاد داشته باشید که هر بار بعد از اینکه به حساب Yahoo، Gmail یا … وارد شدید، بعد از خروج رمز و نام کاربری را پاک کنید.

کاغذ و خودکار ابزار مناسبی برای نوشتن رمز و نام کاربری شما نیستند؛ به حافظه تان تکیه کنید! علاوه بر این، نرم افزارهای رمزداری وجود دارند که می توانید از آنها برای ثبت اطلاعات محرمانه خود استفاده کنید.

مدیریت دریافت پیام های ایرانسل من

نحوه دریافت پیام‌های سیستمی

شما ایرانسلی‌های عزیز می‌توانید نحوه دریافت اطلاع ‌رسانی‌های مربوط به محصولات و سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید را خودتان تعیین کنید. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل‌ من یا شماره‌گیری کد #7*۴*555* روش مورد نظرتان را برای دریافت پیام‌های سیستمی انتخاب کنید. در ادامه راهنمای استفاده از هر یک از روش‌ها توضیح داده شده است.

  1. اپلیکیشن ایرانسل‌ من

در صفحه پرونده، گزینه «تنظیمات دریافت پیام‌های سیستم» را انتخاب کنید و سپس کانال‌های ارتباطی موردنظر خود را برای دریافت پیام‌های مرتبط انتخاب نمایید.

تنظیمات دریافت پیام‌های سیستم ایرانسل من

  1. شماره‌گیری کد #۷*۴*۵۵۵*

با شماره‌گیری این کد، شما می‌توانید شماره خود یا شماره‌ای دیگر را برای دریافت پیام‌های اطلاع‌رسانی وارد کنید. سپس از دو گزینه پیامک و یا پست الکترونیکی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

روش‌های متنوع اطلاع‌رسانی

پیامک: با این روش پیام‌های اطلاع‌رسانی برای خط شما یا برای شماره‌ای که به عنوان جایگزین معرفی می‌کنید، ارسال خواهد شد. به عنوان مثال اگر سیم ‌کارت پیام‌ رسان ایرانسل دارید، می‌توانید شماره خط دیگری را برای دریافت پیام‌های اطلاع ‌رسانی مرتبط با آن سیم ‌کارت وارد کنید.

ایرانسل من: با این روش زمانی که وارد حساب کاربری ایرانسل‌ من می‌شوید، پیام‌های اطلاع ‌رسانی شما، برایتان نمایش داده می‌شود.

آدرس پست الکترونیکی: با این روش پیام‌های اطلاع‌رسانی به آدرس پست الکترونیکی شما ارسال می‌شوند.

در صورت ثبت شماره جایگزین، پیام‌ها به ایمیل اطلاع ‌رسانی و حساب کاربری ثبت شده در تنظیمات شماره جایگزین شما ارسال می‌شوند.

خلاصه و نتیجه‌گیری

در این مقاله، نحوه مدیریت حساب کاربری ایرانسل از طریق اپلیکیشن و کدهای دستوری USSD به تفصیل بررسی شد. ما در آقای رند با دقت به روش‌های مختلفی که این اپراتور فراهم کرده است، پرداختیم. از طرفی، اپلیکیشن ایرانسل امکاناتی گسترده برای مدیریت حساب کاربری را ارائه می‌دهد و از طرف دیگر، کدهای دستوری USSD نیز به سادگی و سرعت در دسترس برای کاربران قرار دارند.

همچنین، در این مقاله به تعرفه‌های مکالمه و اینترنت برای سیم کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل پرداختیم. اطلاعات جامعی از نرخ‌ها و امکانات ارائه شده توسط این اپراتور را ارائه دادیم تا کاربران بتوانند بهترین تصمیمات مرتبط با نیازهای خود را اتخاذ کنند.


آقای رند، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت در ایران

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.