شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می‌کند؟

شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می‌کند؟

شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در دنیای پویا و پیشرفته امروز، ارتباط با دیگران جوانب زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهد. با گسترش فناوری اطلاعات، ابزارهای جدیدی برای برقراری ارتباطات شخصی و تجاری به وجود آمده است. یکی از این ابزارها، "شماره تلفن مجازی" است که در دنیای امروز به عنوان یک راهکار نوین و کارآمد برای حفظ حریم خصوصی و ارتباطات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله از آقای رند، قصد داریم به بررسی این پدیده جذاب بپردازیم و به سوالاتی همچون "شماره تلفن مجازی چیست؟" و "چگونه کار می‌کند؟" پاسخ دهیم. با ما همراه شوید تا دنیای تکنولوژی شگفت‌انگیز شماره تلفن مجازی را به عنوان یک ابزار مهم در ارتباطات مدرن بشناسیم.

مقالات مرتبط:

 نقش هوش مصنوعی در خرید سیم کارت و تجربه مشتری

مقایسه سیم کارت های استاندارد، میکرو، نانو و مینی

امنیت و بازیابی اطلاعات پس از دزدیده شدن آیفون

 

شماره تلفن مجازی چیست؟

شماره تلفن مجازی یک شماره تلفن است که با هیچ مکان فیزیکی ارتباطی ندارد. افراد از شماره‌های تلفن مجازی برای انجام تماس‌ها از هر کد محلی مورد نظر استفاده می‌کنند. دریافت‌کنندگان تماس، حتی اگر در جای دیگری باشند، از آن مکان تماس می‌گیرند. شماره‌های تلفن مجازی حریم شخصی و ناشناسی را افزایش می‌دهند، به ویژه نسبت به خطوط تلفنی آنالوگ سنتی.

ارائه‌دهندگان شماره تلفن مجازی تماس‌ها را از طریق اتصال اینترنت با استفاده از VoIP منتقل می‌کنند و می‌توانند تماس‌ها را به یک شماره شخصی پنهان منتقل کنند. شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام دستگاه‌ها تماس‌ها را از شماره تلفن مجازی دریافت کنند و آن‌ها را هنگام نیاز تغییر دهید. این دستگاه‌ها شامل تلفن‌های میزی VoIP، تلفن‌های همراه یا نرم‌افزارهای تلفن هستند. شماره‌های تلفن مجازی همچنین حریم شما را نسبت به خطوط زمینی افزایش می‌دهند که افراد می‌توانند آن‌ها را در دایرکتوری‌های آنلاین پیدا کنند.

کیفیت تماس همانند هر تماس تلفنی معمولی است. از آنجایی که مسیریابی تماس از طریق اتصال اینترنت انجام می‌شود، پهنای باند بیشتری دارد.

انواع شماره‌های تلفن مجازی:

1. شماره‌های تلفن محلی: این شماره‌های تلفن در مناطق جغرافیایی خاص قرار دارند، همچنین به عنوان مراکز نرخ یا کد‌های منطقه‌ای محلی شناخته می‌شوند.

2. شماره‌های تلفن رایگان: این شماره‌ها با 800، 888، 866 و ... شروع می‌شوند که به افراد این امکان را می‌دهد که بدون هیچ هزینه و کارمزدی تماس بگیرند.

3. شماره‌های بین‌المللی: برای سازمان‌هایی با حضور جهانی، این شماره تلفن تجاری به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌های بین‌المللی را با حضور محلی در کشورها بگیرید و بدهید.  

مزایای شماره‌های تلفن مجازی:

حالا که یک تصویر بهتر از این انواع شماره‌های تلفن دارید، وقت آن است که تصمیم بگیرید آیا کسب و کار شما به یکی از آن‌ها نیاز دارد یا خیر.

مزایای استفاده از شماره‌های تلفن مجازی:

1. پاسخ به تماس‌ها از هر کجا: یک شماره تلفن سنتی به یک تلفن ثابت متصل می‌شود. اما اگر شخص در دفتر حضور نداشته باشد، ناچار به ارسال آن به صندوق پستی خود هستید. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان اگر به صندوق پستی شما برسند، دیگر به شما زنگ نمی‌زنند. شماره‌های تلفن مجازی این مشکل را حل می‌کنند. شما می‌توانید اتصال تلفن ثابت آن‌ها را خاموش کنید و یک کارمند دیگر را برای پاسخ به تماس‌ها در تلفن‌های همراه خود یا انتقال تماس به یک دپارتمان دیگر انتخاب کنید. هنگامی که سفر می‌کنید، شماره تلفن کسب و کار شما همچنان همان است.

2. جدا کردن کسب و کار از تلفن شخصی: استفاده از یک شماره تلفن مجازی نه تنها برای تماس‌های ورودی مفید است. از همان شماره برای تماس‌های خروجی برای مشتریان یا همکارانتان استفاده کنید. به علاوه، زمانی که این کار را انجام می‌دهید، شناسه تماس شما پنهان می‌شود. این ویژگی پیشرفته شماره‌های تلفن مجازی را برای کارگران از راه دور ایده‌آل می‌کند.

3. کاهش هزینه‌ها: احتمالاً می‌دانید که افراد می‌توانند از سیستم تلفن مجازی شما از هر نقطه‌ای در جهان به شما زنگ بزنند، اما مگر اینکه شما یک شماره تلفن محلی در منطقه مخاطب داشته باشید. معمولا مشتریان به دلیل هزینه‌های تماس بین‌المللی نگران خواهند بود.

4. به‌روزرسانی قابلیت‌های پست صوتی شما: هنگامی که تماس‌گیرندگان به پست صوتی شما می‌رسند، شما چندین راه برای پاسخ دادن دارید. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که تماس‌گیرندگان را به خط تلفن شخصی خود بفرستید. بررسی پست‌های صوتی با یک خط تلفن ثابت سنتی دشوار است، خدمات تلفن مجازی درمان موارد مشکل را فراهم می‌کنند.

5. افزایش رضایت تماس‌گیرندگان با مدیریت خودکار: سیستم‌های تلفن سنتی عملکرد مسیریابی تماس را ندارند. به‌عنوان گزینه دیگر، از یک مدیر IT خواستن برای پیکربندی PBX جهت انتقال تماس‌ها به‌طور جداگانه کار زیادی است.

ارائه‌دهندگان خدمات تلفن VoIP شامل مدیران خودکار هستند. مدیر خودکار تماس‌گیرندگان را می‌پذیرد و یک منوی ساده را برای رسیدن به شخص مناسب فراهم می‌کند. هنگامی که با یک شماره تلفن مجازی ترکیب می‌شود، مدیران خودکار به تماس‌گیرندگان امکان می‌دهند گزینه‌هایی برای تماس با شما شخصاً یا صحبت با یک نماینده پشتیبانی را انتخاب کنند.

چگونه شماره تلفن مجازی بگیریم؟

بدون شک، شماره‌های تلفن مجازی مفیدتر از شماره‌های ثابت سنتی هستند. آنها برای کسب‌وکارهای کوچک با کارکنان دورکار و شرکت‌های بزرگی که نیاز به مدیریت ارتباطات در مراکز تماس‌ خود دارند کار می‌کنند. مرحله 1: کد منطقه محلی مورد نظر خود را برای شماره تلفن انتخاب کنید. در زیر تعدادی از محبوب‌ترین شماره‌های تلفن مجازی فروخته شده آمده‌اند:

Metro Area

Area Codes

New York, NY

212, 315, 332, 347, 363, 516, 518, 585, 607, 631, 646, 680, 716, 718, 838, 845, 914, 917, 929, 934

Los Angeles, CA

213, 323, 738

Chicago, IL

312, 773, 872

Dallas, TX

214, 469, 945, 972

Houston, TX

281, 346, 713, 832

Washington, DC

202

Philadelphia, PA

215, 267, 445

Atlanta, GA

404, 470, 678, 770, 943

Miami, FL

305, 645, 786

Phoenix, AZ

480, 602, 623

 

مرحله 2: قیمت‌ها را مقایسه کنید و طرحی را که نیاز شما را برآورده می‌کند، خریداری کنید.

چگونه یک شماره تلفن مجازی کار می‌کند؟

شماره‌های تلفن مجازی نیاز به کارت سیم کارت یا آدرس فیزیکی ندارد. به‌جای اینکه تماس‌ها از طریق کارت سیم کارت انجام شوند، از پروتکل صوتی بر روی اینترنت (VoIP) برای اتصال تماس‌ها استفاده می‌شود. تلفنی که از اینترنت، از جمله Wi-Fi یا شبکه سلولی LTE یا 5G  استفاده می‌کند، به‌طور معمول توسط یک برنامه موبایل که بر روی سیستم‌عامل‌های iOS و Android کار می‌کند، ارائه می‌شود.

تفاوت‌ها بین شماره‌های تلفن مجازی و معمولی

شماره‌های تلفن معمولی: شماره‌های تلفن معمولی معمولاً توسط شرکت مخابرات نصب و ارائه می‌شوند. شرکت‌های تلفن معمولاً خطوط تلفن را به آدرس خیابانی که نصب شده است، اختصاص می‌دهند. خطوط تلفن معمولی نیاز به نصب خطوط تلفن در ساختمان برای هر تلفن ثابت دارند.

شماره‌های تلفن مجازی: شماره‌های تلفن مجازی مستقل از مکان هستند و به مکان خاصی اختصاص ندارند. این برای کارمندان داخل و خارج از دفتر کار کار می‌کند. این به این معناست که تیم داخلی یا مجازی شما می‌تواند تماس‌ها را از شماره مجازی در دفتر، خانه یا گوشی همراه‌شان برداشت کنند. و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسی تماس‌های ورودی را از شماره تلفن مجازی دریافت کند.

محدودیت‌های شماره‌های تلفن مجازی

در زیر چند نقطه مربوط به محدودیت‌های ارائه‌دهندگان رایگان شماره تلفن مجازی مانند آورده شده است. به طور کلی، آن‌ها کمترین کارایی را دارند اما ممکن است برای یک شروع کار مناسب باشند.

- تغییرات شماره: شماره‌های تلفن مجازی اغلب به مشترکین پرداخت‌کننده مجددا اختصاص داده می‌شوند. به همین دلیل شما دارای تعداد محدودی شماره تلفن در کد‌های منطقه محلی خاص هستید.

- کمبود ویژگی‌های پیشرفته: برنامه‌های شماره مجازی رایگان تنها امکانات پایه مانند تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی را ارائه می‌دهند. حتی در این حد، آن‌ها توسط دقیقه یا پیام محدود هستند.

- هزینه ویژگی‌های ویژه: ویژگی‌هایی مانند ضبط تماس، پاسخگویی صوتی تعاملی (IVR)، دستیابی به پاسخگوی خودکار و انتقال تماس رایگان نیستند و باید برای این امکانات هزینه کنید.

سخن پایانی

استفاده از شماره تلفن مجازی، نه تنها یک ابزار کارآمد در حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات فردی است، بلکه نمایانگر ارتقاء ارتباطات در دنیای امروز نیز می‌باشد. این تکنولوژی نوین، در حوزه‌های مختلف از ارتباطات شخصی گرفته تا کسب و کارها، فرصت‌های جدیدی را ایجاد کرده و به افراد امکان می‌دهد با اطمینان بیشتری در دنیای دیجیتال فعالیت کنند.

با گذشت زمان و توسعه فناوری، شماره تلفن مجازی به عنوان یک ابزار قدرتمند و پرکاربرد در ارتباطات آنلاین شناخته می‌شود. از این رو، درک چگونگی استفاده صحیح از این ابزار و ایجاد تعادل بین امنیت و راحتی ارتباطات، امری حیاتی برای افراد و سازمان‌ها می‌شود.

در نهایت، با توجه به چالش‌ها و فرصت‌هایی که شماره تلفن مجازی ارائه می‌دهد، می‌توان به عنوان یک ابزار پویا و ضروری در دنیای ارتباطات مدرن نگاه کرد. از این رو، با ادراک کامل از قابلیت‌ها و محدودیت‌های آن، می‌توان بهترین بهره را از این فناوری نوین برداشت کرد و در دنیای پویا و پیچیده ارتباطات، بهبود و ایجاد ارتباطات مطمئن و موثر را تسهیل نمود.


آقای رند، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت در ایران

شبکه اجتماعی: ویرگول

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.