آیفون 15 در مقابل آیفون 14

آیفون 15 در مقابل آیفون 14

آیفون 15 در مقابل آیفون 14

آیفون 15 در مقابل آیفون 14: چه چیزهای جدید و متفاوتی وجود دارد؟

آیفون 15 اپل مانند واکنشی که بسیاری از مردم هنگام عرضه آیفون‌های جدید نشان می‌دهند، مواجه شد: "این مانند آیفون 14 است!" اما در حالی که این موضوع بیشتر برای آیفون 14 در مقایسه با آیفون 13 صحیح بود، این موضوع در مورد آیفون 15 واقعاً صادقانه نیست.

به شگفتی، آیفون 15 ارتقاء معنی‌داری نسبت به آیفون 14 دارد. از طراحی تغییر یافته‌اش و "جزیره پویا" (Dynamic Island) تا پردازنده جدید و پورت USB-C در پایین دستگاه، موارد زیادی برای بحث وجود دارد.

بطور طبیعی، این دو آیفون به طور وسیع متفاوت نیستند و تجربه اساسی یکسانی را به اشتراک می‌گذارند. شما ممکن است خودتان را در معرض سوال قرار دهید که آیا باید یک آیفون 15 جدید و جذاب را خریداری کنید یا مقدار زیادی پول صرفه‌جویی کرده و به سوی آیفون 14 بروید. بیایید تفاوت‌های آن‌ها را در این مطلب از آقای رند مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم کدام یک برای شما مناسب است.

مقالات مرتبط:

امنیت و بازیابی اطلاعات پس از دزدیده شدن آیفون  

فناوری eSim در ایران: تاثیر ای سیم بر صنعت موبایل

کد مربعی جادویی: ساخت QR Code

 

طراحی‌های مشابه با رنگ‌های متفاوت

آیفون 15 و آیفون 14 به نظر مشابه یکدیگر می‌آیند. هر دو در اندازه‌های 6.1 اینچی و 6.7 اینچی با ریل‌های آلومینیومی و پشتی از شیشه عرضه می‌شوند، و اگر ندانید دنبال چه چیزی هستید، به راحتی می‌توانید یکی را با دیگری اشتباه بگیرید.

با این وجود، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که به آیفون 15 کمک می‌کند احساس نکنید که تنها یک نسخه بازیافتی دیگر از طراحی آیفون 12 باشد، که در واقعیت همین چیزی بود که آیفون 14 بود. شیشه پشتی اکنون یک تکه است تا ظاهری تمیزتر داشته باشد، در حالی که لبه‌ها به طور کمی منحنی شده‌اند تا در دست شما راحت‌تر حس شود. حاشیه‌ها نیز کمی نازک‌تر شده‌اند که به آیفون 15 کمک می‌کند به نظر مدرن‌تری بیاید.

اپل همچنین مجموعه‌ای متفاوت از رنگ‌ها را با آیفون 15 عرضه می‌کند، که به دلیل رنگ‌های بسیار پررنگی که دارند، احتمالاً برای برخی نیاز به تطابق دارد. شما رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی را برای آیفون 15، و رنگ‌های آبی، بنفش، زرد، مشکی، استارلایت و قرمز برای آیفون 14 عرضه شد. رنگ‌های آخری بسیار شاداب و اشباع‌تر هستند، بنابراین اگر می‌خواهید یک آیفون زرد یا آبی با جلوه واقعی داشته باشید، آیفون 14 را انتخاب کنید. (شکل سمت چپ آیفون 15 ، شکل سمت راست آیفون 14)

جزیره پویا در مقابل ناچ

اگر جزیره پویا را در آیفون 14 Pro سال گذشته دیده و به خودتان گفته‌اید: "من می‌خواهم این را در یک آیفون معمولی داشته باشم"، آیفون 15 را دوست خواهید داشت.

اپل این ویژگی را به آیفون 15 و 15 پلاس ارتقاء داد و ناچ را جایگزین کرد. این یک برش به شکل قرص است که تمام حسگرهای مورد نیاز برای کارکرد Face ID را در خود جای داده است، و اطراف آن یک لایه نرم‌افزاری ویژه وجود دارد. شما می‌توانید از جزیره پویا برای کنترل پخش موسیقی، زمان‌سنجی، پیگیری امتیازهای ورزشی با استفاده از فعالیت‌های زنده و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین واسطه عالی‌ای برای تماس‌های تلفنی است، که از بالای نمایشگر گسترش می‌یابند.

آیفون 14 در مقابل، به ناچ سنتی‌تر دارد تا تمام حسگرهای Face ID را در خود جای دهد. این حالت زنده ندارد و آیفون 14 را کمی قدیمی‌تر نشان می دهد. با این حال، ممکن است شما حالت معمولی‌تر ناچ را ترجیح دهید، بنابراین آیفون قدیمی‌تر انتخاب خوبی خواهد بود.

خلاصه: آیفون 15 جزیره پویا را پشتیبانی می کند که یک ارتقاء خوب است، اما اگر هنوز با ناچ همراه هستید، آیفون 14 را تهیه کنید.

دوربین‌های آیفون 15 نسبت به آیفون 14 بهبود قابل توجهی دارند

اگر دنبال بهترین دوربین هستید، آیفون 15 به راحتی برنده است.

اپل لنز اصلی خود را به یک حسگر 48 مگاپیکسلی جدید ارتقاء داد، چهار برابر مگاپیکسل‌های لنز اصلی آیفون 14. این امکان را فراهم می‌کند که رنگ‌ها دقیق‌تر باشند، عملکرد بهتر در شب داشته باشند و تصاویر با وضوح بیشتری داشته باشید چرا که می‌توانید تصاویر 48 مگاپیکسلی کامل را ثبت کنید (اگر بخواهید). به علاوه، می‌توانید از 12 مگاپیکسل وسطی حسگر برای بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت استفاده کنید، که ویژگی بسیار مفیدی است.

علاوه بر این، شما همچنین دوربین اولتراواید با رزولوشن 12 مگاپیکسلی بهبود یافته با عدم درخشش لنز بیشتر، عکس‌های بهتر در حالت پرتره و پشتیبانی از ویدیو 4K در حالت سینمایی در آیفون 15 دریافت می‌کنید.

در همین حال، تنظیم دوربین آیفون 14 بسیار ساده‌تر است. این دارای یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسل و یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسل است، هر دوی اینها از آیفون 13 به ارث برده شده‌اند، بنابراین کمی قدیمی هستند. کیفیت عکس و ویدیو به طور قابل اعتماد خوب است و احتمالاً از نتایج تعجب خواهید کرد، اما آنها دوربین‌های قابلیت‌های بالاتری نسبت به سایر دوربین‌های اپل ندارند. شما نمی‌توانید از وضوح اضافی دوربین‌های آیفون 15 بهره‌برید، همچنین از هیچکدام از ویژگی‌های جدید حالت پرتره نیز بهره‌مند نخواهید شد.

هر دو تلفن دارای دوربین سلفی با رزولوشن 12 مگاپیکسل هستند که احتمالاً عملکرد یکسانی داشته و شما عکس‌های سلفی با کیفیت خوبی خواهید گرفت.

خلاصه: آیفون 14 دارای دوربین‌های محکم و قابل اعتمادی است، اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه عکاسی را داشته باشید، آیفون 15 را تهیه کنید.

عملکرد سریعتر، عمر باتری بهتر و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بلندمدتتر در آیفون 15

مانند دوربین‌ها، عملکرد آیفون 15 هم احتمالاً بهبود چشمگیری نسبت به آیفون 14 خواهد داشت. اپل پردازنده A16 Bionic را در تلفن هوشمند جدید خود قرار داده است، که به شما عملکرد روزمره سریع‌تر، عملکرد بهتر گرافیکی در بازی‌ها و کارایی بهبود یافته می‌دهد.

البته باید توجه داشت که پردازنده A15 Bionic در داخل آیفون 14 هم به هیچ وجه ضعیف نیست. پس از معرفی در آیفون 13 در سال 2021، هنوز هم یک پردازنده بسیار قوی است و به طور معمول در مقایسه با بیشتر گوشی‌های اندروید پرچمدار موجود در بازار نمرات بالاتری در تست‌های عملکرد کسب می‌کند. با این حال، کسانی که به دنبال بهترین عملکرد از تلفن هوشمند خود هستند، ممکن است بخواهند آیفون 15 را انتخاب کنند.

چیپ جدید همچنین به معنای بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بلندمدتتر برای آیفون 15 است. در حالی که آیفون 14 احتمالاً در چند سال آینده به iOS 21 محدود خواهد شد، آیفون 15 ممکن است به iOS 22 یا 23 برسد.

علاوه بر این، آیفون 15 احتمالاً عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون 14 دارد. دقیقاً چقدر طولانی‌تر است؟ ما مطمئن نیستیم، چرا که هنوز فرصت بررسی آیفون جدید را نداشته‌ایم. اما اپل تایید کرده است که باتری‌های درون آیفون 15 و 15 پلاس بزرگ‌تر از آیفون 14 و 14 پلاس هستند، و با ترکیب با کارایی اضافی چیپ A16 Bionic - همان پردازنده‌ای که در آیفون 14 Pro و Pro Max سال گذشته برای طولانی‌ترین عمر باتری موجود بود - شما بدون مشکل می‌توانید تمام روز و بیشتر با سری آیفون 15 استفاده کنید.

خلاصه: اگر قصد دارید تلفن خود را برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید، آیفون 15 را در نظر بگیرید، زیرا عملکرد سریعتر، عمر باتری بیشتر و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری نسبت به آیفون 14 دریافت خواهید کرد.

طرفدار پورت Lightning هستید؟ با آیفون 14 بمانید

یکی از ویژگی‌های بزرگ آیفون 15 پورت USB-C است. اپل پورت Lightning را به نفع همان پورتی که در آیپدها، مک‌بوک‌ها و اکثر دستگاه‌ها و لوازم جانبی شخصی سومی موجود است، کنار گذاشته است. البته، این پورت کاری جدید نمی‌کند - شما سرعت‌های شارژ و انتقال داده یکسان با Lightning را دریافت می‌کنید - اما حداقل می‌توانید از یک کابل برای شارژ تمام دستگاه‌های خود استفاده کنید.

البته، بسیاری از افراد سال‌ها در کابل‌ها و لوازم جانبی Lightning سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ممکن است سخت باشد تمام آنها را به دلیل داشتن یک آیفون جدید و جذاب ترک کنید. اگر این مورد برای شما صادق است، آیفون 14 را تهیه کنید. این مدل از پورت Lightning قدیمی را که با آن آشنا شده‌اید حفظ می‌کند و با تمام لوازم جانبی که جمع آوری کرده‌اید کار می‌کند - بدون نیاز به آداپتور USB-C به Lightning گران‌قیمت $29 اپل.

خلاصه: اگر منتظر پورت USB-C در یک آیفون بوده‌اید، آیفون 15 به شما این امکان را می‌دهد. اما اگر تمایل به استفاده از آن را ندارید، آیفون 14 با پورت Lightning مناسب شماست.

آیفون 14 گزینه‌ای عالی برای افرادی است که محدودیت بودجه دارند

با وجود تفاوت‌ها بین آیفون 15 و 14، هر دوی انها سریع هستند، دوربین‌های قابل اعتماد دارند، تمام روز باتری آن باقی می ماند و آخرین نسخه iOS را اجرا می‌کنند. بسیاری از افراد ممکن است بیشتر به این اصول اساسی از آیفون علاقه داشته باشند تا به مدل‌های جدیدتر، به خصوص افرادی که ممکن است بخواهند چند دلار صرفه جویی کنند.

اگر این موضوع برای شما صادق است، آیفون 14 انتخاب صحیح است. با آیفون 15 که قیمت آن 799 دلار است، اپل آیفون 14 را با 100 دلار تخفیف داده است، که قیمت ابتدایی آن را 699 دلار می‌کند. این تخفیف بسیار خوبی برای یک تلفن با طراحی مدرن، مشخصات فنی عالی، دوربین‌های خوب و عمر باتری تمام روزه است. علاوه بر این، ممکن است آن را با تخفیف‌های تعطیلاتی مانند جمعه سیاه با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید، اگر بتوانید کمی صبر کنید.

خلاصه: اگر نمی‌خواهید مقدار زیادی پول برای یک آیفون جدید خرج کنید، قیمت ابتدایی تخفیف‌دار آیفون 14 به شما خواهد پرداخت.

نتیجه‌گیری

آیفون 14 از زمان ورود آن به بازار در سال گذشته انتخاب ما برای بهترین گوشی هوشمند بوده است و بر اساس مشخصات آن و نظرات اولیه، آیفون 15 به نظر می‌آید که می‌تواند جایگاه آن را بگیرد. آنها تعداد زیادی از ویژگی‌های مشابه را به اشتراک می‌گذارند و انتخاب هر دوی آنها بستگی به نیاز و هزینه دارد.

با این حال، همیشه سوال این است که کدامیک برای شما مناسب است. اگر می‌خواهید آخرین فناوری‌ها و بهترین امکاناتی که اپل دارد را داشته باشید، آیفون 15 به شما این امکان را می‌دهد. شما امکان داشتن جزیره پویا، پردازنده ارتقاء یافته و سیستم دوربین بازسازی شده‌ای که از مناظر تا عکس‌های پرتره غذای خود بگیرید، خواهید داشت.


آقای رند، بزرگترین مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت در ایران

منابع: سی‌نت، سی ان ان

شبکه اجتماعی: ویرگول

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.