فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول

فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول

فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول

سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول چیست؟

سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول به مشترکین این امکان را می دهد تا در هنگام سفر در کشور های طرف قرارداد شرکت همراه اول از خدمات سیم کارت خود استفاده کنند.

یکی از دغدغه های تمامی مسافرانی که می خواهند به خارج از ایران سفر کنند، استفاده از سیم کارت خود و تماس با داخل ایران است. بسیاری از افراد پس از خروج از کشور به دلایلی (کاری، تماس با خانواده و...) مجبور به تماس داخلی با ایران هستند. نیاز این افراد را شرکت خدمات ارتباطی همراه اول پاسخ داده است. همراه اول با ارائه سرویس رومینگ بین الملل این قابلیت را برای مشترکین خود فراهم کرده است تا بتوانند پس از خروج از کشور از خدمات سیم کارت خود (مکالمه، پیامک، اینترنت) استفاده کنند.

مقالات مرتبط:

خرید اقساطی سیم کارت همراه اول

طرح رومینگ عربستان ویژه حج تمتع 1402

 

 

مشترکین سیم کارت همراه اول می توانند در سفر های خارج از کشور خود بدون نیاز به تعویض سیم کارت از تمامی خدمات (مکالمه، پیامک و اینترنت) سیم کارت خود استفاده کنند. سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول برای مشترکین دائمی در 112 کشور طرف قرارداد همراه اول و از طریق 222 اپراتور تلفن همراه در دسترس است. این سرویس برای مشترکین اعتباری در حال حاضر در 76 کشور و از طریق 146 اپراتور در دسترس می باشد.

اما اگر نحوه فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول را نمی دانید و یا از تعرفه های سرویس رومینگ اطلاعی ندارید، با ما در ادامه این مقاله از آقای رند همراه باشید. در این مقاله تمامی اطلاعات لازم در مورد سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول که لازم است قبل از خروج از کشور بدانید را به شما آموزش خواهیم داد.

سرویس رومینگ همراه اول

 

فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول

سیم کارت همراه اول به صورت پیش فرض در محدوده جغرافیایی ایران آنتن دهی دارد. در صورت نیاز به خروج از کشور باید سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول خود را فعال کنید. روش فعال سازی سرویس رومینگ همراه اول برای سیم کارت اعتباری و سیم کارت دائمی یکسان است. همچنین تعرفه رومینگ سیم کارت همراه اول برای مشترکین اعتباری و دائمی نیز یکسان می باشد.

برای فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول چند راه وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

1- فعال سازی سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول با شماره گیری کد های دستوری #29*10* و# 6*1*.

پس از شماره گیری یکی از کدهای دستوری فوق، دو گزینه فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول به شما نمایش داده خواهد شد. با انتخاب گزینه فعال سازی، سرویس شما فعال خواهد گردید.

2- فعال سازی سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول با ارسال پیامک عدد 29 به سر شماره 10

شما همچنین می توانید عدد 29 را به سر شماره 10 ارسال نمایید و سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول خود را فعال نمایید.

فعال سازی رومینگ همراه اول

 

دقت داشته باشید که باید قبل از خارج شدن از کشور سرویس رومینگ سیم کارت همراه اول خود را فعال نمایید و سپس خارج شوید. زیرا اگر این سرویس را قبل از خروج فعال نکرده باشید، پس از خروج، سیم کارت همراه اول شما آنتن دهی ندارد تا بتوانید رومینگ بین الملل خود را فعال کنید.

نحوه تماس حالت رومینگ سیم کارت همراه اول

نحوه تماس در هنگام فعال بودن رومینگ سیم کارت همراه اول کمی متفاوت با حالت عادی است. اگر در خارج از کشور هستید و می خواهید با داخل ایران (تلفن همراه یا تلفن ثابت) تماس بگیرید تنها لازم است پیش شماره 0098 را به ابتدا شماره تماس اضافه کنید. به نمونه زیر توجه نمایید:

شماره موبایل سیم کارت همراه اول: 00989121234567

شماره تلفن ثابت: 00982112345678

در صورتی که بخواهید از کشور میزبان (کشوری که در آن هستید) با کشور دیگری غیر از ایران تماس بگیرید باید همانند یک تماس بین الملل عمل و شماره گیری کنید و هزینه تماس نیز بر اساس تعرفه کشور میزبان خواهد بود.

نکات مهم قبل از خروج از کشور

حتما قبل از خروج از کشور نکات زیر را در مورد تعرفه ها و هزینه های خدمات فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول مطالعه نمایید:

اول اینکه در زمان فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل، دریافت پیامک هزینه ای برای شما ندارد. دوم اینکه هزینه تماس بر حسب دقیقه بوده و این زمان به صورت رند حساب می شود. به این صورت که از یک تا شصت ثانیه هزینه یک دقیقه از شما کم خواهد شد. در مکالمات کمتر از 120 ثانیه هزینه دو دقیقه از شما کسر می شود. سوم اینکه در صورت مکالمه دو سیم کارت همراه اول در کشور میزبان، هزینه بر اساس سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول خواهد بود.

نکته دیگر در مورد تعرفه ها اینکه تعرفه های اعلام شده از سمت همراه اول فقط برای تماسها به (یا از) ایران است. در صورت تماس با یک کشور ثالث، هزینه بر اساس تماس بین الملل کسر خواهد شد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که تمامی بسته های اینترنتی خریداری شده توسط شما در داخل ایران، پس از خروج از کشور قابل استفاده نیستند. در صورت استفاده از اینترنت همراه اول در خارج از کشور هزینه بر اساس حجم مصرفی و مطابق با تعرفه اعلام شده از سوی همراه اول خواهد بود.

به این نکته مهم نیز توجه کنید که خطوط دائمی در صورت قطع شدن یک طرفه قادر به استفاده از خدمات رومینگ نخواهند بود. همچنین در مورد خطوط اعتباری، در صورت اتمام اعتبار، همراه اول مجاز به قطع یک طرفه سیم کارت شما تا زمان شارژ مجدد می باشد.

پرداخت قبض قبل از خروج از کشور-سرویس رومینگ همراه اول

پرداخت قبض قبل از خروج از کشور

بنابراین پیشنهاد می شود اگر سیم کارت شما دائم است، قبل از خروج از کشور نسبت به پرداخت قبض و بدهی خود اقدام نمایید. اگر هم سیم کارت همراه اول شما اعتباری می باشد، قبل از خروج از کشور به میزان کافی سیم کارت را شارژ نمایید. علت این امر نیز این است که حتی اگر شما به اینترنت برای پرداخت قبض یا شارژ گوشی خود دسترسی داشته باشید، ممکن است درگاه بانک ها اجازه ورود به IP های خارجی ندهد.

ذکر این موضوع نیز مهم است که تا سقف مبلغ 200 هزار تومان در هنگام اتصال به اپراتور میزبان طرف قرارداد از طریق کد دستوری USSD قابل پرداخت است. بنابراین حتی اگر بخواهید قبضی پرداخت کنید تا سقف مبلغ 200 هزار تومان به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

کنترل هزینه و نحوه اطلاع از تعرفه فعال سازی رومینگ

به منظور کنترل هزینه های خود حتما از قطع بودن تلفن همراه پس پایان تماس مطمئن شوید. همچنین اگر نرم افزار هایی مانند Imo در گوشی اندروید و face time- i massage در گوشی آيفون خود دارید، از عدم ارسال پیام خودکار این اپلیکیشن ها مطمئن شوید. تعرفه ارسال پیامک از این نرم افزار ها بر اساس رومینگ بین الملل خواهد بود.

در مجموع برای اطلاع کلی در مورد تعرفه فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول سه راه وجود دارد:

1- ارسال کد کشور مقصد به سر شماره 8070

2- ارسال عبارت RH به سر شماره 990009

3- مراجعه به بخش فعال سازی رومینگ سایت همراه اول.

حل مشکل همپوشانی با اپراتور های خارج از مرز ایران

یکی از مشکلاتی که مردم مرز نشین و یا افرادی که به نقاط مرزی سفر می کنند، با آن مواجه هستند همپوشانی اپراتور های خارج از مرز ایران است. در این مناطق اپراتور کشور مجاور هم آنتن دهی دارد و ممکن است تلفن همراه شما به اپراتور خارجی وصل و از سرویس رومینگ استفاده کند.

مشترکین سیم کارت همراه اول به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی حتما به آنتن اپراتور همراه اول دقت کنند.

آنتن شبکه اپراتوری سیم کارت همراه اول همواره IR-TCI ، IR-MCI  و 43211 می باشد. بنابراین قبل از تماس حتما از آنتن دهی همراه اول اطمینان حاصل نمایید.

شهر های ایران که امکان همپوشانی اپراتور های خارجی بر روی سیم کارت همراه اول در آن وجود دارد عبارتند از: زابل (همپوشانی با افغانستان)، بازارچه مرزی تایباد (همپوشانی با افغانستان)، آستارا (همپوشانی با آذربایجان)، شهر های مرزی آذربایجان غربی (همپوشانی با ترکیه و ارمنستان)، کردستان (همپوشانی با ترکیه و عراق)، فاو (همپوشانی با عراق و کویت)، شلمچه (همپوشانی با عراق) و جزایر خلیج فارس (همپوشانی با امارات).

غیرفعال سازی رومینگ همراه اول

غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

به منظور غیر فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول پس از پایان سفر نیز چند راه برای شما وجود دارد:

1- استفاده از کد دستوری #292*10* و # 62*1*.

2- استفاده از کد دستوری #62*1*.

3- ارسال عدد 292 به سرشماره 009810

4- غیر فعال سازی رومینگ از طریق اپلیکیشن همراه من.

سخن پایانی

در نهایت به منظور اینکه در طول سفر بتوانید به راحتی مکالمه کنید و ارتباط خود با داخل ایران را از دست ندهید حتما مطالب فوق را با دقت بخوانید. همچنین مطالعه این مقاله برای کنترل هزینه سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت همراه اول بسیاری مفید است.


آقای رند، بزرگترین هایپر خرید و فروش سیم کارت همراه اول / ایرانسل

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.