فعال سازی رومینگ سیم کارت ایرانسل در خارج از کشور

فعال سازی رومینگ سیم کارت ایرانسل در خارج از کشور

فعال سازی رومینگ سیم کارت ایرانسل در خارج از کشور

رومینگ چیست؟

سرویس رومینگ سیم کارت ايرانسل قابلیت استفاده از سیم کارت های اعتباری و دائمی را در خارج از ایران و در کشور های طرف قرارداد شرکت ايرانسل امکان پذیر می کند.

در حالت عادی هر اپراتور تنها محدوده جغرافیایی مشخصی را می تواند پوشش دهد. این محدوده جغرافیایی برای سیم کارت ايرانسل، کشور ایران است. خیلی از ما ممکن است به دلایل متفاوتی (کار، تفریح و...) نیاز داشته باشیم از کشور خارج شویم. یکی از دغدغه های هر شخص پس از خروج از کشور برقراری تماس با داخل کشور است. شرکت ايرانسل به عنوان یکی از پرمخاطب ترین اپراتور های تلفن همراه به این نیاز پاسخ داده است.

 

مقالات مرتبط:

سیم کارت ایرانسل | سیم کارت اعتباری یا دائمی؟

 

 

شما می توانید با فعال سازی رومینگ قبل از خروج از کشور، در کشور های که ايرانسل با آنها طرف قرارداد است از سرویس های سیم کارت خود استفاده کنید. از آنجا که ايرانسل با اکثر کشورها طرف قرارداد می باشد شما می توانید با خیال راحت پس از خروج از کشور، در هر کشوری که هستید از خدمات ايرانسل استفاده کنید. این خدمات شامل تماس، پیام و اینترنت نسل چهار می شود.

در این مقاله قصد داریم تا نحوه فعال سازی رومینگ ايرانسل را در خارج از کشور به شما آموزش دهیم. پس از این آموزش شما قادر خواهید بود سرویس رومینگ سیم کارت ايرانسل خود را به راحتی فعال کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

سرویس رومینگ ایرانسل

با استفاده از سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت ایرانسل در 158 کشور جهان از تمامی خدمات سیم کارت خود استفاده کنید.

قابلیت های رومینگ سیم کارت ایرانسل

ابتدا بگذارید به صورت خلاصه قابلیت های رومینگ سیم کارت ايرانسل را بیان کنیم: 1-استفاده از خدمات تماس، پیام و اینترنت نسل چهار. 2- ارائه خدمات رومینگ در 158 کشور طرف قرارداد ايرانسل. 3- تعرفه تخفیفی رومینگ در 22 کشور طرف قرارداد ايرانسل.

نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل

شما برای استفاده از خدمات رومینگ بین الملل باید قبل از خروج از کشور اقدام به فعال سازی رومینگ کنید. برای فعال سازی این سرویس ابتدا مطمئن شوید که ايرانسل با کشوری که مقصد شما است طرف قرارداد است. پس از این که اطمینان حاصل کردید، کد زیر را از طریق سیم کارت ايرانسل خود شماره گیری نمایید:

 

1#*1111*

 

نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت ایرانسل

 

پس از ورود کد فوق با پیغام موفقیت آمیز بودن عملیات فعال سازی رومینگ مواجه خواهید شد. همچنین می توانید فعال سازی رومینگ ايرانسل را از طریق اپلیکیشن ايرانسل من انجام دهید.

برای فعال سازی رومینگ از طریق ايرانسل من، پس از ورود به اپلیکیشن از منو سمت راست ابتدا پرونده و سپس خدمات رومینگ را انتخاب نمایید.

نحوه شماره گیری (مکالمه) در هنگام رومینگ

اما نحوه شماره گیری تماس ورودی یا خروجی به سیم کارت ايرانسل در هنگام فعال بودن رومینگ مقداری تفاوت دارد که باید به آن اشاره کنیم.

در مورد تماس های ورودی سیم کارت ایرانسل، اگر شخصی در ایران بخواهد با شما تماس بگیرید، شماره شما را بدون تغییر شماره گیری می کند، گویی که شما در ایران هستید. اگر شخصی در خارج از ایران بخواهد با شما تماس بگیرد باید پیش شماره 0098 را به ابتدا شماره شما اضافه کند.

 

تماس از داخل ایران: 09351234567

تماس از خارج از ایران: 00989351234567

 

و اما در مورد تماس های خروجی سیم کارت ایرانسل؛ اگر به شخصی می خواهید تماس بگیرید که در ایران و یا خارج از کشوری است که شما به آن سفر کرده اید، باید به صورت تماس بین الملل عمل کنید. یعنی ابتدا کد کشور، سپس کد شهر و در نهایت شماره مورد نظر. به عنوان مثال:

 

00982112345678

 

اگر شخصی که می خواهید با او تماس بگیرید در همان کشوری است که شما به آن سفر کرده اید، همانند تماس معمولی در آن کشور شماره گیری نمایید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنگام فعال بودن رومینگ سیم کارت ايرانسل، هزینه تماس های دریافتی نیز با شما می باشد.

نحوه شماره گیری برای ارسال پیام در هنگام رومینگ

در مورد ارسال و دریافت پیام در زمان فعال سازی رومینگ ايرانسل، نحوه شماره گیری همانند شماره گیری در زمان برقراری تماس است.

اینترنت سیم کارت ایرانسل در هنگام رومینگ

 اینترنت سیم کارت ايرانسل در زمان فعال سازی رومینگ در دو حالت 3G و  4G در دسترس است. اینترنت 4G در تمام 158 کشور طرف قرارداد ايرانسل در دسترس است اما اینترنت 4G تنها در تعدادی از کشور ها در دسترس می باشد.

 

رومینگ ایرانسل

تعرفه رومینگ سیم کارت ایرانسل

موضوعی که باید به آن توجه کنید تعرفه متفاوت تماس، پیام و اینترنت در هنگام استفاده از سرویس رومینگ سیم کارت ایرانسل است. در هنگام فعال بودن رومینگ سیم کارت ايرانسل طبیعتاً تعرفه ها افزایش پیدا می کند. این تعرفه ها برای هر کشور متفاوت است. برای آگاهی از تعرفه هر کشور می توانید به سایت شرکت ايرانسل مراجعه نمایید. همچنین در ادامه این مقاله به این تعرفه ها اشاره خواهیم کرد.

هزینه خدمات رومینگ برای سیم کارت های دائمی و اعتباری یکسان است. مشترکین دائمی می توانند بدون محدودیت زمانی مکالمه و از دیگر خدمات استفاده کنند و از طریق کد دستوری #2*1*555* از میزان بدهی خود مطلع شوند. صورت حساب این مشترکین نیز از طریق اپلیکیشن ايرانسل من، کد دستوری ستاره هفت مربع و سامانه پرداخت قبض ايرانسل قابل پرداخت است.

مشترکین اعتباری نیز می توانند از دو طریق استفاده از اپلیکیشن ايرانسل من و یا ارسال شارژ از ایران، سیم کارت ايرانسل خود را شارژ نمایند. برای شارژ سیم کارت ايرانسل از داخل ایران از کد دستوری زیر استفاده کنید:

 

#شماره سیم کارت ايرانسل بدون صفر اول شماره و اضافه کردن 98*شماره رمز شارژ*141*

 

همانگونه که گفته شد تعرفه خدمات رومینگ سیم کارت ايرانسل در هر کشور متفاوت است. مشترکین می توانند از چند راه از این تعرفه ها آگاهی پیدا کنند:

1- ارسال نام کشور از طریق پیامک به شماره 555.

2- مراجعه به بخش رومینگ سایت ايرانسل.

3- شماره گیری کد دستوری #10*1111* و وارد کردن پیش شماره کشور مقصد.

 

تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت رومینگ سیم کارت ایرانسل

در مجموع تعرفه رومینگ تمامی کشورهای طرف قرارداد ايرانسل بین مقادیر زیر متغیر است:

تعرفه رومینگ سیم کارت ایرانسل برای مکالمه داخلی 4900، 6000 یا 6900 تومان است. تعرفه برای مکالمه با خارج از کشور مقصد (ایران یا...) 6000، 9900 یا 10500 تومان است. تعرفه دریافت مکالمه 6000، 6900 یا 9000 تومان است. تعرفه ارسال پیامک 1500 یا 2700 تومان است. تعرفه اینترنت هم به ازای هر مگابایت 600، 3000 یا 3600 تومان است.

همانگونه که مشاهده کردید در هنگام تماس (چه ورودی و چه خروجی) با سیم کارت ایرانسل هزینه از شما کم خواهد شد. اما پیام های دریافتی برای شما هزینه ای ندارد

بسته های اینترنتی رومینگ ایرانسل

بسته های اینترنت رومینگ سیم کارت ایرانسل

همچنین ايرانسل بسته های اینترنت رومینگ را برای استفاده بعد از خروج از کشور نیز معرفی کرده است. در بیشتر کشور های طرف قرارداد ايرانسل، اینترنت نسل سوم در دسترس قرار دارد و در تعدادی از کشور ها اینترنت نسل چهار نیز در دسترس است

تعرفه بسته های اینترنت رومینگ سیم کارت ایرانسل بر اساس حجم و کشور مقصد متفاوت است.

هزینه بسته های هفت روزه اینترنت رومینگ سیم کارت ایرانسل در کشور های قطر، لهستان، یونان، اسلواکی، ژاپن، بحرین، عراق بریتانیا، استرالیا، آلمان، افغانستان، اندونزی، پاکستان، تایوان، تاجیکستان، روسیه، کره جنوبی، سوئیس و دانمارک به صورت زیر است: 20 مگابایت 59 هزار تومان، 50 مگابایت 109 هزار تومان و 100 مگابایت 190 هزار تومان.

هزینه بسته های هفت روزه اینترنت رومینگ سیم کارت ایرانسل در کشور های چین، قبرس، نیجریه، یمن، اوگاندا، کامرون، اتریش، آلمان، مجارستان، تایلند، ایتالیا، بلژیک، قطر، ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و آفریقا جنوبی به صورت زیر است: 75 مگابایت 45 هزار تومان، 150 مگابایت 80 هزار تومان، 300 مگابایت 150 هزار تومان، 600 مگابایت 250 هزار تومان و 1024 مگابایت 390 هزار تومان.

 

غیر فعال سازی رومینگ

نحوه غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت ایرانسل

غیر فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت ایرانسل

و اما نکته پایانی اینکه پس از پایان سفر ممکن است بخواهید سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت ايرانسل خود را را غیر فعال کنید. برای غیر فعال سازی سرویس رومینگ ايرانسل، کد زیر را شماره گیری کنید: 

 

2#*1111*


 آقای رند، بزرگترین هایپر خرید و فروش سیم کارت همراه اول / ایرانسل

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.