سیم کارت همراه اول و نحوه فعال سازی

سیم کارت همراه اول و نحوه فعال سازی

سیم کارت همراه اول و نحوه فعال سازی

تلفن‌ های سکه ‌ای جای خود را به تلفن‌های کارتی دادند و تلفن‌های خانگی نیز آهسته آهسته فراگیر شد؛ البته این داستان چند دهه قبل است. حالا گوشی ‌های موبایل و انواع سیم کارت ‌ها از اپراتورهای مختلف، وسیله‌ی ارتباطی اکثر مردم است. به سادگی می ‌توان سیم کارت دائمی یا سیم کارت اعتباری را از اپراتورهای مختلف تهیه کرد و وارد دنیای ارتباطات شد. حالا که صحبت از سیم کارت شد، تا حالا فکر کردید تفاوت خط دائمی و اعتباری همراه اول چیست؟

مقالات مرتبط:

وام سیم کارت 0912 و تسهیلات فوری بدون ضامن

خرید اقساطی سیم کارت همراه اول 912

نحوه فعال سازی مجدد سیم کارت همراه اول غیر فعال شده

 

 

سیم کارت همراه اول

همه ما با سیم کارت ‌های همراه اول آشنا هستیم. کمتر کسی است که این اپراتور را نشناسد و یا خطی از این اپراتور نخریده باشد. اما اگر تا به حال از همراه اول خرید نکرده اید و نمی‌دانید کدام نوع خط این اپراتور مناسب شماست بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اولین سوال از اینجا آغاز می‌شود؛ سیم کارت دائمی بهتر است یا اعتباری؟ اگر از شما بپرسند سیم کارت دائمی بخریم یا اعتباری شما چه پاسخی برای این سوال دارید؟ آیا از مزایا و معایب کلیدی هر کدام آگاه هستید؟

مهم‌ترین تفاوت های کلیدی شامل:

  1. قیمت
  2. تعرفه اینترنت، مکالمه و پیامک
  3. پرداخت هزینه‌ها (پرداخت به صورت قبض / خرید شارژ)
  4. مدت زمان سلب امتیاز

قیمت سیم کارت همراه اول

شاید در نگاه اول بگویید با وجود خدمات یکسانی که خطوط دائمی و اعتباری می ‌دهند عملا نباید تفاوتی در قیمت آنها باشد، اما عواملی وجود دارد که باعث گران قیمت بودن خطوط دائمی نسبت به خطوط اعتباری شده است. مهمترین عامل،  اعتبار ویژه ای است که سیم کارت دائمی دارد که برای اولین بار در سال 1373 وارد بازار ایران شد.

لیست قیمت سیم کارت همراه اول کد 1

تعرفه خدمات سیم کارت همراه اول

تعرفه خدمات خط دائمی ارزان تر از خطوط اعتباری است. اگر شما صاحب سیم کارت اعتباری هستید، برای استفاده از خدمات همراه اول باید اعتبار خود را افزایش دهید و در هنگام خرید شارژ، مالیات بر ارزش افزوده نیز حساب می ‌شود و مقدار شارژ کمتر از مبلغی است که به سیم کارت شما اضافه می ‌شود. اما در مورد سیم کارت ثابت، قبض میان دوره یا پایان دوره را پرداخت کنید و هزینه های استفاده از خدمات در قبض ذکر می شود.

 

نوع خدمات

سیم کارت دائمی

سیم کارت اعتباری

مکالمه داخل شبکه (از همراه اول به همراه اول و تلفن ثابت)

هر دقیقه 599 ریال

هر دقیقه 899 ریال

مکالمه بیرون شبکه (از همراه اول به سایر اپراتورها)

هر دقیقه 599 ریال

هر دقیقه 899 ریال

پیامک فارسی

هر صفحه 89 ریال

هر صفحه 106 ریال

پیامک انگلیسی

هر صفحه 222 ریال

هر صفحه 264 ریال

 

فعال سازی سیم کارت دائمی همراه اول در خرید حضوری

قبل از این که به توضیح نحوه و اقدامات مرتبط با فعال سازی سیم کارت همراه اول بپردازیم، لازم است بدانید که طبق قوانین، هر شخص حقیقی می­تواند تنها 10 خط فعال به نام خود داشته باشد. به این معنا که حتی اگر تعداد بیشتر از 10 خط را خریداری نموده باشید، تنها 10 عدد فعال خواهد شد. دقت کنید این تعداد بدون توجه به اپراتور ارائه دهنده است.

چجوری با خرید سیم کارت 0912 سود کنیم

فعال سازی سیم کارت همراه اول

زمانی که شما برای خرید سیم کارت همراه اول به مراکز فروش و دفاتر نمایندگی همراه اول مراجعه می­کنید، پس از تکمیل فرم­های مربوطه، ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های لازم، خط شما توسط مراکز فروشندگی فعال شده و به شما تحویل داده می ­شود.

بهتر است پس از درخواست فعال سازی، سیم کارت را در گوشی قرار دهید و از کد فعال سازی  11#*140* استفاده کنید. اما فعال سازی چقدر طول می­کشد؟

 پس از مدت کوتاهی معمولا در حد چند ساعت، سیم کارت شما قابل استفاده است. در این حالت با برقراری اولین تماس یا ارسال پیامک، خط شما فعال محسوب می ­شود. پس از فعال سازی، می­توانید از سرویس­های مختلف از جمله اینترنت نیز استفاده نمایید.

در صورتی که پس از چند ساعت، سیم کارت شما فعال نشد، می­توانید با امور مشترکین به شماره 9990 تماس بگیرید تا نسبت به رفع مشکل احتمالی در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

پیشنهاد مطالعه: فعال سازی رومینگ سیم کارت همراه اول در خارج از کشور

فعال سازی سیم کارت همراه اول دائمی در ثبت نام از پرتال همراه اول

برای خرید سیم کارت همراه اول علاوه بر مراجعه به دفاتر نمایندگی فروش، می ­توانید از طریق ثبت نام در پرتال نیز اقدام نمایید. پس از تکمیل شدن مراحل ثبت نام و با پرداخت اینترنتی هزینه‌ها از طریق کارت­ های عضو شتاب؛ لازم است نحوه دریافت سیم کارت را انتخاب کنید.

شما می ­توانید با مراجعه به دفاتر فروش سیم کارت خود را تحویل گرفته یا از طریق پست آن را در آدرس مورد نظر خود تحویل بگیرید. در صورتی که دریافت از دفاتر فروش و دریافت حضوری را انتخاب نموده باشید، کد فعال سازی در اختیار شما قرار می گیرد. در حالت دوم، خط خود را از نماینده اداره پست در آدرس تعیین شده تحویل می­ گیرید. نماینده اداره پست مکلف به بررسی مدارک است. همچنین فرمی نیز به شما تحویل می ­شود که باید تکمیل کنید. پس از تایید مدارک، پس از چند ساعت، سیم کارت شما فعال می ­شود. 

خرید سیم کارت همراه اول دائمی

خرید سیم کارت همراه اول دائمی از سامانه‌ اختصاصی سیم کارت

شما می ­توانید برای خرید سیم کارت همراه اول 912 ارزان  و همچنین خرید اقساطی سیم کارت همراه اول به سامانه های اختصاصی معاملات سیم کارت مراجعه نمایید. آقای رند که یکی از بزرگترین سامانه ها می باشد، خط مورد نظر خود را در  آن انتخاب می ­کنید و برای ادامه مراحل خرید و فعال سازی لازم است به فروشگاه عرضه کننده آن مراجعه نمایید.

 فعال سازی سیم کارت همراه اول اعتباری

سیم کارت همراه اول اعتباری نیز هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری قابل خرید است و روند مشابه خرید سیم کارت دائمی را دارد. تفاوتی ندارد که سیم کارت همراه اول اعتباری خود را به صورت حضوری خریداری کرده‌اید یا از طریق پرتال همراه اول و از فروشگاه آنلاین این اپراتور، نسبت به خرید آن اقدام نموده‌اید. سیم کارت اعتباری شما با اولین تماس یا ارسال پیامک فعال می ­شود.

در صورتی که غیر فعال بودن خط بیش از 12 ماه طول بکشد، امتیاز آن سلب می ­شود و امکان حفظ شماره نیز وجود ندارد. بنابراین توصیه می ­شود علاوه بر فعال سازی و برقراری ارتباط، نسبت به افزایش اعتبار آن نیز اقدام نمایید.

سخن پایانی

خب حالا که با انواع سیم کارت همراه اول آشنا شدید و نحوه فعال سازی را فهمیدید، می‌توانید با توجه به نیازها و بودجه خود، بهتر در مورد خرید آن تصمیم بگیرید. سعی کردیم هر آنچه پیش از خرید سیم کارت همراه اول نیاز دارید را در این مطلب به آن اشاره کنیم اما حالا که می‌دانید خط دائمی بهتر است یا اعتباری، از کجا راحت‌تر آنرا بخریم؟

آقای رند، پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت اپراتورهای مختلف است. استفاده از آقای رند ساده است، فقط کافیست شماره دلخواه خود را در آن جستجو کنید، و خط موردنظرتان را از میان هزاران شماره پیدا کنید و با فروشگاه دلخواهتون در تماس باشید.

برای گرفتن خط خود باید به همراه کارت ملی و کد فعال‌سازی شماره خریداری شده به یکی از نمایندگان آقای رند در سراسر کشور مراجعه کنید و بعد از تکمیل فرم به نام زدن سیم کارت، آن را تحویل بگیرید.

آقای رند سعی دارد تا شرایط آسانی را برای کاربران خود بوجود آورد تا در هر کجای کشور و هر ساعت از شبانه روز که باشید، خط مورد نظرتون رو پیدا کنید.


  آقای رند، بزرگترین هایپر خرید و فروش سیم کارت همراه اول / ایرانسل

شبکه اجتماعی: ویرگول

آقای رند بزرگترین و تنها مرجع خرید و فروش سیم کارت های صفر و کارکرده از تمامی اپراتورها در ایران و مستقر در تهران می باشد. همین حالا در آقای رند، می‌توانید به‌صورت رایگان آگهی خود را درج کنید و از تجربه‌ی منحصر به فرد خرید و فروش لذت ببرید!

تهران، بلوار مرزداران، خیابان ابراهیمی، برج الوند، واحد 303 شمالی
اینماد آقای رند انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی) آقای رند

© 2023 Aghaye Rond. All Rights Reserved.